خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با ایلنا:

پروژه های عمرانی قبل از افتتاح فرسوده می‌شوند/ بودجه عمرانی به طور کامل تخصیص داده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۰۲۳

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر درآمد دولت صرف هزینه های جاری می شود و در تخصیص بودجه های عمرانی با کمبود منابع جدی مواجه هستیم،‌ گفت: پروسه ساخت پروژه های عمرانی به حدی طولانی شده است که قبل از افتتاح سوخت و فرسوده می شوند.

ابراهیم نکو در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه راکد ماندن پروژه ها برای دولت هزینه زا است،‌ اظهار کرد:‌ دولت به دنبال جذب سرمایه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پروژه های نیمه تمام عمرانی است که اما سرمایه داران هم به راحتی وارد پروژه های عمرانی غیر سودده نمی شوند.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی در بخش هایی سرمایه گذاری می کند که بازگشت سرمایه و سود خوبی داشته باشد، ادامه داد: دولت برای جذب سرمایه ها باید تسهیلات و امتیازات قابل توجه برای بخش خصوصی قائل شود.

نکو با بیان اینکه بعید می دانم بودجه عمرانی سال جاری به طور کامل تخصیص داده شود،‌ گفت: عمده درآمدهای دولت صرف هزینه های جاری می شود و با کمبود منابع پروژه های مهمی نیمه تمام مانده اند و خاک می خورند .

این عضو کمیسیون مجلس افزود: دولت توانایی تخصیص اعتبار را ندارد و از سوی دیگر هم راکدن ماندن پروژه ها برای دولت هزینه زا است و اعتباراتی را هم که کرده است با طولانی شدن زمان ساخت، سوخت می شود. ‌      

نکو تاکید کرد: به طور قطع دولت از پس تمام پروژه های عمرانی نمی تواند بر آید و در این شرایط باید دست به دامن بخش خصوصی شویم .

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز