خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با ایلنا:

انجام تست اولیه پرواز جت منطقه‌ای «سیمرغ»/ امکان پروازهای بین‌المللی هواپیمای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۱۱۵

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تست‌های اولیه پرواز هواپیمای سیمرغ در حال انجام است، گفت: سیمرغ در صورت اخذ مجوزهای سازمان هواپیمایی قابلیت نشست و برخاست در هر فرودگاهی را خواهد داشت.

محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از انجام تست اولیه پروازهای سیمرغ (هواپیمای تولید داخل) خبر داد و گفت: تست‌های اولیه پرواز هواپیمای سیمرغ در حال انجام است و این هواپیما در فرایند اخذ تاییدیه‌های سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، این هواپیما تحت کنترل مجموعه مشترک بین وزارت دفاع، سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد و در حال انجام اقدامات و کارهای آزمایشی است و به محض دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی می‌تواند پروازهای غیر نظامی خود را انجام دهد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به ورود دو فروند هواپیمای باری سیمرغ به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) گفت: موضوع اصلی تولید و ساخت هواپیما در این مجموعه است و نوع کاربری و نوع بهره‌برداری متناسب با شرایط ناوگان و سفارشی که به کارخانه تولید هواپیما داده می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد و این مجموعه امکان تولید هواپیمای مسافری را هم دارد اما براساس سفارش ایرلاین متقاضی کاربری هواپیما تعیین می‌شود.

محمدی‌بخش درباره تایپ و مدل هواپیمای سیمرغ اظهار داشت: به این نوع هواپیما جت منطقه‌ای گفته می‌شود، کوتاه برد است و در مسیرهای کوتاه پرواز دارند و مناسب فرودگاه‌های کوچک و باندهای کوتاه هستند. در مجموع، متناسب با شرایط اقلیمی ایران پیش‌بینی شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سیمرغ امکان پروازهای بین‌المللی را هم خواهد داشت، گفت: هر هواپیمایی که مجوزهای بین‌المللی را دریافت کند، این امکان را خواهد داشت و سیمرغ در صورت اخذ مجوزهای سازمان هواپیمایی قابلیت نشست و برخاست در هر فرودگاهی را خواهد داشت.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در بخش غیرنظامی مجوزهای سازمان هواپیمایی براساس قانون‌های بین‌المللی است و با این مجوز امکان نشست و برخاست در فرودگاه‌های خارجی وجود دارد.          

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز