خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان راهداری در گفت‌وگو با ایلنا: ‌

سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات جاده‌ای دزدیده می‌شود/ پیمانکاران مقصرند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۴۸۷

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طبق آمار تجمیع شده از سوی استان‌ها سالانه بین 50 تا 100 میلیارد تومان علائم و تجهیزات ایمنی و تجهیزات روشنایی در سطح جاده‌ها به سرقت می‌روند.

رضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره سرقت تجهیزات راهداری و راه‌سازی و گزارش‌ها از افزایش این نوع سرقت‌ها در سطح جاده‌های کشور اظهار داشت: طبق آمار تجمیع شده از سوی استان‌ها سالانه بین 50 تا 100 میلیارد تومان علائم و تجهیزات ایمنی و تجهیزات روشنایی در سطح جاده‌های به سرقت می‌روند.

وی با بیان اینکه عمده این تجهیزات و تابلوهای ایمنی به سرقت رفته در ضایعاتی‌ها به فروش می‌رود، گفت: در این موضوع ممکن است خود پیمانکاران مقصر باشند. اما بسیاری از این تجهیزات راهداری و راهسازی و علایم ایمنی به سرقت رفته کشف می‌شوند و معمولا از سوی اقشار کم درآمد و معتاد سرقت انجام می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری تاکید کرد: موارد زیادی از این سرقت‌ها ردیابی و شناسایی شده‌اند و به دستگاه قضایی معرفی کرده‌ایم و برخوردهای لازم انجام شده، اما این دزدی‌ها تنها به جاده‌های کشور محدود نمی‌شود و در داخل شهرها به ویژه شهر تهران میزان سرقت‌ها بسیار بیشتر است.

اکبری ادامه داد: در این سال‌هایی که با افزایش سرقت‌ها مواجه شدیم، سعی کرده‌ایم از مواد و مصالحی مصرف کنیم که به درد دزی نخورد و قابل سرقت نباشد، برای مثال پایه‌ها را از آهن به کامپوزیت تغییر دادیم که ارزشی برای سرقت نداشته باشد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره انتقاد برخی از نمایندگان مجلس درباره فرار قیر رایگان از پروژه‌های عمرانی دولتی به بازار آزاد و حذف قیر رایگان اظهار داشت: در حوزه راهداری که مسئولیت آن بر عهده سازمان راهداری است، حتی یک کیلو قیر رایگان و یارانه‌ای وارد بازار آزاد نشده‌ است و هیچ تخلفی در این باره حتی به اندازه یک مثقال فرار قیر از پروژه‌های عمرانی به ما گزارش داده نشده‌ و از سوی نهادهای ناظر کشف نشده‌ است. البته از سایر حوزه‌ها اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/
حمید حق جو
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز