خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری:

امکان رزرو و خرید سفرهای بازگشت جاده‌ای اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۸۲۷

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام مناسب‌سازی پایانه مرزی شهیدسلیمانی و پارکینگ برکت از امکان رزرو و خرید سفرهای بازگشت جاده‌ای اربعین خبر داد.

به گزارش ایلنا، داریوش باقرجوان بخشی از تمهیدات سازمان را در خصوص تامین ناوگان برای سفرهای اربعین تشریح کرد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده که از سال گذشته برای تسهیل تردد زائران اربعین انجام شد، اقدامات سخت‌افزاری از جمله آماده‌سازی پایانه‌های مسافری، پایانه‌های مرزی، پایانه‌های مجاور پایانه‌های مرزی مسافری و همچنین مسیرها و محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای اربعین انجام شده است و کارگاه‌ها به دلیل اتمام عملیات عمرانی به زودی جمع می‌شود.

باقرجوان با اعلام اینکه امروز ۲۷ مرداد آغاز طرح اربعین حسینی است، یادآور شد: از شنبه ۲۱ مرداد پیش‌فروش بلیت‌های سفرهای اربعین به سمت مرزهای اربعین انجام شد که با استقبال مناسبی از سوی مردم مواجه بود.

وی با پیش‌بینی شرایط پردرخواست و پرزائر در سفرهای اربعین امسال، توضیح داد: تمامی تلاش ما این است تا از تمامی ظرفیت‌ها علاوه بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای تسهیل در تردد زائران بهره ببریم.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پیگیری موضوعات توسعه ناوگان خبر داد و در این خصوص گفت: با توجه به اینکه ظرفیت بالایی از ناوگان جاده‌ای در مسافت‌های میانی و بلند به طرح تردد اربعین اختصاص یافته است در صدد هستیم تا بتوانیم ظرفیت ناوگان مینی‌بوسی، ون و سواری را از طریق سامانه‌های نرم‌افزاری، همچنین به شکل حضوری و فیزیکی در اختیار زائران قرار بدهیم تا در سفرهای داخل کشور بتوانیم زائران را پوشش بدهیم.

باقر جوان افزود: تلاش شده است تا از ظرفیت دستگاه‌های دولتی، کارخانه‌ها، نهادها، ارگان‌ها و معادن همگی استفاده شود و این اقدام به تدریج در حال انجام است.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این طرح یک طرح ملی است و بنابراین حتما باید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که تسهیل در تردد رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه در سفرهای رفت بازه زمانی فراتر است اما در سفرهای بازگشت مرزهای اربعین به ویژه مرزهای مهران، شلمچه و چزابه بیشترین تقاضای سفر را دارند تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پایانه مرزی شهیدسلیمانی و پارکینگ برکت آماده سازی و مناسب سازی شود که این کار با تلاش شبانه‌روزی همکاران سازمان راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای انجام شد.

باقرجوان از انجام پیش‌فروش بلیت برای مسیرهای رفت اربعین خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای بازگشت از عراق به داخل ایران نمی‌تواند دقیق باشد زیرا زمان‌بندی بازگشت از عراق دقیق نیست و به شکل خطی انجام می‌شود به همین سبب، همزمان برای سفرهای بازگشت بلیت، قابل رزرو و خرید است.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص میزان اتوبوس‌های آماده برای سفرهای اربعین توضیح داد: از مجموع ۱۵ هزار دستگاهی که کارت حمل و نقل هوشمند دارند، حدود ۷ هزار دستگاه توان حرکت و پیمایش مسیرهای ۳۰۰ کیلومتر به بالا را دارند و در سفرهای اربعین مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در کنار آن بهره‌مندی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها به تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی در حال انجام است.

وی یادآور شد: مصوبات از ستاد مرکزی اربعین در زمینه تامین ناوگان از کشورهای همجوار داریم که در نهایت چنانچه توان داخلی و دستگاه‌های دولتی پاسخگو نباشد ناگزیر هستیم تا از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز