خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت:

گلایه صنایع لوازم خانگی از بانک‌ها وارد است/ با حمایت دولت و رسانه‌ها بازار عراق را به رقبا واگذار نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۶۸۰

معاون صنایع وزیر صنعت، گلایه تولیدکنندگان لوازم خانگی از بانک‌ها را وارد دانست و گفت: متاسفانه بانک‌ها با سیاست انقباضی که در پیش گرفته‌اند از وظایف محوله در راستای حمایت از تولید سرپیچی می‌کنند.

محمدمهدی برادران، در گفت و گو با ایلنا، تصریح کرد: صنعت لوازم خانگی به‌رغم محدودیت‌ها در دوران تحریم، به وظایف خود عمل کرده‌اند و رشد تولید همراه با ارتقای کیفیت و جلب رضایت مشتری در نمایشگاه هامکس 1402 به خوبی مشهود بود.

معاون وزیر صنعت، افزود: صنایع لوازم خانگی همچنین در حوزه هوشمندسازی محصولات عملکرد مناسبی دارند و این شاخصه، با عرضه محصولات جدید و هوشمند، جذابیت نمایشگاه امسال را افزایش داد.

برادران به رشد 16درصدی تولید در صنعت لوازم خانگی نیز اشاره و اظهار کرد: رشد 16درصدی تولید در حالی محقق شده است که بانک‌ها حتی تسهیلات سال قبل را برای تولیدکنندگان تمدید نمی‌کنند تا صنایع به میزان کافی سرمایه در گردش داشته باشند.

وی از بانک‌ها انتقاد کرد و گفت: بانک‌ها بجای ادامه سیاست نادرست بنگاهداری در بخش‌های غیر مرتبط باید از رشد تولید و صنایع تولیدی حمایت کنند و دولت هم باید به صورت دستوری آنها را نسبت به اجرای سیاست‌های نظام در سال رشد تولید مکلف کند.

برادران، ادامه داد: تعهد بانک‌ها در انتشار اوراق گام طی سال گذشته 70 هزار میلیارد تومان بود که تاکنون 5 هزار میلیارد تومان محقق شده و به 10درصد هم نرسیده است!

معاون وزیر صنعت، این رویکرد و سیاست انقباضی بانک‌ها را مغایر و معارض با سیاست‌های کلان اقتصادی دانست و از معاون اول رییس جمهوری و وزیر صنعت حواست تا در این موضوع ورود و از صنایع تولیدی حمایت کنند.

برادران همچنین به تولیدکنندگان لوازم خانگی وعده داد که با حمایت و کمک دولت، بازار صادراتی عراق را از دست نخواهند داد و گفت: بازار عراق را نباید به رقبا واگذار کنیم و رسانه‌ها هم باید در این زمینه حمایت کنند.

گزارشگر: مولود غلامی

 

حجم ویدیو: ۷۶.۵۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۳۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز