خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به ایلنا:

فروش ٢ هزار دستگاه خودروی متروکه

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۳۶۵

رییس اموال تملیکی اظهار داشت: به طور مجموع بیش از ٢ هزار دستگاه از مزایده سراسری عرضه کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری امروز با بیان اینکه رشد شاخص‌ها و تحولات در سازمان اموال تملیکی در سایه هماهنگی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و قضاییه و رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار روز گذشته مجمع عمومی سازمان در وقت مقرر برگزار شد و اعضای اصلی حضور حداکثری داشتند، گفت: صورت های مالی سال منتهی ١۴٠١ بدون بند مشروط تصویب شد.

رییس اموال تملیکی با اشاره به بحث شفافیت در بحث حراج‌ها ادامه داد: علاوه بر تمام نظارت‌ها در حراج‌های حضوری برخی از تبانی‌ها اتفاق می‌افتد از این رو در راستای شفاف‌سازی و اجرای قانون از ابتدای سال ١۴٠٢ حراج‌های حضوری نداشتیم و در حال حاضر بیش از ٩٧ درصد فروش کالا چه مزایده‌های سراسری و چه برگزاری سامانه برخط حراج خرده فروشی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. 

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه سامانه برخط خرده‌فروشی را به تمام سراسر کشورها گسترش می‌دهیم، ادامه داد: خرده فروشی تنها برگزاری حراجی است که کارکنان می‌تواند شرکت کنند، هر چند برگزاری مزایده‌ها افراد باید نسبت به خرید توکن اقدام کنند اما این موضوع در حراج خرده‌فروشی وجود ندارد و شرکت در آن کاملا رایگان است و هم کالای قاچاق و هم کالای متروکه در این سامانه به فروش می‌رسد.

اجتهادی با بیان اینکه در بحث فروش عملکردی  رشد ۴٧ برابری داشتیم، اظهار داشت: در تعیین و تکلیف فروش کالا اقدام جهادی صورت گرفت و در بخش ارزش پرونده های فروش عملکردی رشد ۴٢٣ درصدی را تجربه کردیم.

 وی درباره تعیین تکلیف خودرو‌های متروکه شده گفت: یکی از اقدامات تحول انگیز در سازمان اموال تملیکی بحث تعیین تکلیف خودرو و ماشین آلات راهسازی، معادن رسوبی از سال‌های گذشته بوده که البته سازمان اموال تملیکی با مشکل جدی در تعیین تکلیف خودروها مواجه بوده که در این بخش دولت اقدام خوبی در قانون بودجه ١۴٠٢ انجام داد و زمینه قانونی تعیین تکلیف این دستگاه‌ها فراهم شده و از دو ماه گذشته ماشین آلات در جریان عرضه قرار گرفتند و برای عرضه این خودروها مجوز سازمان استاندارد و محیط زیست را گرفته‌ایم و تا پایان شهریور کلیه دستگاه‌ها عرضه خواهند شد.

اجتهادی افزود: ٣٨٠ دستگاه کامیون آماده واگذاری است اما موجودی به مراتب افزایش پیدا می‌کند و ۶٩٢ دستگاه ماشین آلات در جریان واگذاری است و به طور مجموع  ۵ هزار دستگاه سواری بالای ٢۵٠٠ سی سی و انواع ماشین آلات باید عرضه شود. 

رییس سازمان اموال تملیکی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه در طول دو سال گذشته چه میزان داروی متروکه انهدام شده است، گفت: طبق قانون از تاریخ ١٠.٢. ١۴٠٢ دارو  قاچاق دیگر دارو به سازمان اموال تملیکی تحویل نمی‌شود و به طور مستقیم به سازمان غذا و دارو اختصاص پیدا می‌کند و سازمان اموال تملیکی با توجه به حساسیت موضوع دارو از لحاظ استانداردها و تاییدیه‌ها قبل از دریافت مجوز سازمان غذا و دارو امکان عرضه آن را ندارد و داروی متروکه طبق مقررات با مجوزها در مزایده به فروش می‌رسد.

اجتهادی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه در طول دو سال گذشته چه میزان خودروی متروکه فروش رفته است، تاکید کرد: به طور مجموع بیش از ٢ هزار دستگاه از مزایده سراسری عرضه  کرده‌ایم.

معان وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره میزان گوشی‌های تلفن همراه متروکه شده اظهار داشت: با توجه به موضوع ریجستری کردن موبایل قاچاق گوشی همراه بسیار نادر است و گوشی تلفن همراه جزو آخرین اقلام سازمان اموال تملیکی محسوب می‌شوند و بیشترین اقلام انبارها لوازم خانگی و پارچه است. 

اجتهادی درباره آخرین وضعیت پروشه‌های نوشهر باقی مانده گفت: در رابطه به پروشه‌های نوشهر این خودروها مسدودیت‌های مالیاتی دارند و نه قاچاق و نه متروکه محسوب می‌شود و با کسب مجوزهای سازمان استاندارد تا دو ماه آینده از طریق مزایده سراسری عرضه خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز