خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت اعلام کرد:

درآمد سالانه ۵ میلیار دلاری از فاز ۱۱ پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۵۵۱

وزیر نفت گفت: ظرف چند هفته آینده با حضور رئیس جمهور این فاز با تولید روزانه ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جواد اوجی در حاشیه مراسم نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی با بیان اینکه نصب سکوی این فاز با موفقیت توسط کارشناسان و متخصصین شرکت ملی نفت به نتیجه رسید، اظهار داشت: نصب این سکو کار با دریات و خلاقانه ای بود که انجام شد، تولیدی که ۳ سال زدوتر از برنامه از یک میدان مشترک گازی بوده است.

وی افزود: سالانه ۴ تا ۵ میلیارد دلار عایدات از فاز ۱۱ پارس جنوبی کشور بهره مندی می شود، فاز ۱۱ فازی بود که در سال ۹۶ شرکت توتال و سی ان پی سی قرارداد ۴.۹ میلیارد دلاری منعقد کرده بود و بعد تحریم پروژه را رها کردند، در این شرایط سخت تحریم با اتکا به خداوند و استفاده از همه ظرفیت های مجموعه شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت، متخصصین و کارگران داخلی از صفر تا صد پروژه انجام شد.

وزیر نفت گفت: امروز شاهد عملیات موفقیت آمیز نصب سکو بودیم و ظرف چند هفته آینده با حضور رئیس جمهور این فاز با تولید روزانه ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب به بهره برداری می رسد و به تدریج که چاهها اضافه شوند برنامه است که تولیداز این فاز به ۵۰ میلیون متر مکعب در این میدان مشرک برسیم.

وی اعلام کرد که ایران اکنون در ساخت پالایشگاه و پتروشیمی و توسعه میدان‌های نفت و گاز خودکفا شده است.

اوجی با بیان اینکه چهار حلقه چاه آن عملیاتی شده است و دو چاه دیگر تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، از تولید گاز فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌منظور کمک به ناترازی گاز در زمستان و افزایش درآمد کشور خبر داد و گفت: پتروپارس در اجرای فاز نخست طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی نقش داشته و اکنون ثمره نیروهای متخصص و توانمندش در اجرای پروژه‌های این میدان قابل مشاهده است.

بهگفته وی؛ مطالعات در زمینه فشارافزایی فازهای پارس جنوبی با شرکت‌های داخلی و خارجی هم رو به اتمام است.

وزیر نفت یادآور شد: صنعت نفت ایران اکنون در ساخت پالایشگاه و پتروشیمی و توسعه میدان‌های نفت و گاز خودکفا شده و استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های فراسرزمینی را آغاز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز