خبرگزاری کار ایران

اوجی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

آغاز بهره‌برداری از فاز ۱۱ با حضور رئیس‌جمهور طی هفته‌های آتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۳۶۹

وزیر در جمع خبرنگاران از نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی خبر داد و گفت: ان‌شاءالله طی هفته های آتی با حضور آقای رئیس جمهور بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی صورت خواهد گرفت.

جواد اوجی وزیر نفت در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت پیش از ظهر امروز طی سخنانی ضمن تبریک به مناسبت عید سعید قربان گفت: صنعت نفت یک عیدی بزرگ و یک دستاورد بی‌نظیری را به مناسبت عید قربان تقدیم حضور مردم عزیز ایران می‌کند. مستحضر هستید که فاز ۱۱ پارس جنوبی از سال ۱۳۷۹ بین شرکت های مختلف خارجی قراردادهایش دست به دست می‌شد و مهمترین فاز پارس جنوبی بود که موقعیت آن در نقطه صفر مرزی قرار داشت و شرکت های مختلف خارجی از جمله توتال، CNPC  چین و شرکت های دیگر آمدند و قرارادادهایی تنظیم شد اما متاسفانه هیچ کاری انجام نشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دولت مردمی آقای رئیسی برای عملیاتی کردن و بهره برداری از فاز ۱۱ فرمان بسیج عمومی داده شد و من امروز که درخدمتم شما هستم، سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی به همت همکاران و صنعت نفتی های عزیز و عزیزان در شرکت ملی نفت، شرکت پتروپالایش، شرکت پتروپارس و شرکت تاسیسات دریایی خوشبختانه این سازه ۳۲۰۰ تنی که سه و نیم میلیارد دلار ارزش دارد با موفقیت نصب شد. این سکو پیش از این روی فاز ۱۲ سی بود و آنجا بهره وری کم بود؛ جدا شد و خوشبختانه دیشب این سکو نصب شد و ان‌شاءالله ظرف دو سه هفته آتی شاهد بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی خواهیم بود.

وزیر نفت تصریح کرد: برداشت این سکو از یک میدان مشترک گازی با شروع ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب گاز آغاز شده و ان‌شاءالله در ادامه تا ۵۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

اوجی با اعلام خبر بهره‌برداری این سکو با حضور رئیس جمهور گفت: ان‌شاءالله طی هفته های آتی با حضور آقای رئیس جمهور بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی صورت خواهد گرفت. خوشبختانه در این دولت از صفر تا صد عملیات اجرایی توسط صنعت نفت ایران تکمیل شد و به بهره بردای خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز