خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان هواپیمایی مطرح کرد:

عربستان با درخواست ایرلاین معین برای پروازهای حج ایران‌ایر موافقت نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۱۶۲

رییس سازمان هواپیمایی اظهار داشت: درخواستی برای تعیین شرکتی به عنوان معین ایران ایر در پروازهای ایران ایر داده شده که هنوز با این موضوع موافقت نشده و در حال پیگیری از وزارت امور خارجه هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد محمدی‌بخش در نشست خبری امروز با بیان اینکه امسال دو برابر سال گذشته زائر به حج تمتع اعزام خواهد شد، گفت: سال گذشته ۴٠ هزار حاجی اعزام شد اما امسال برنامه ریزی‌ها برای جابه جایی بیش از دو برابر تعداد زائر سال گذشته انجام شد و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تریاست. از تجربه اعزام ۴٠ هزار در سال گذشته برای اعزام حدود ٩٠ هزار حاجی در سال جاری استفاده کردیم.  

وی ادامه داد: درخواستی برای تعیین شرکتی به عنوان معین ایران ایر در پروازهای ایران ایر داده شده که هنوز با این موضوع موافقت نشده و در حال پیگیری از وزارت امور خارجه هستیم.

رییس سازمان هواپیمایی افزود: از ٢٠ فرودگاه کشور پروازهای حج تمتع انجام می‌شود و ٣٠ درصد زائران از ترمینال سلام فرودگاه امام انجام خواهد شد. 

محمدی بخش درباره بار مجاز حاجیان گفت: اقلام ممنوعه مشخص است و با توجه به سختی گیری‌ها در مقصد حاجیان باید به لیست اقلام ممنوعه توجه داشته باشند.

همچنین در ادامه نشست سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام با بیان اینکه پروازهای حج ١٠ استان از فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود، اظهار داشت: کرمانشاه، قم، کاشان، لرستان، زنجان، البرز، مرکزی و سمنان از جمله استان‌های هستند که پروازهای حج ، زائران این استان‌ها از فرودگاه امام انجام می‌شود.

وی با اشاره به زمان آغاز پروازهای حج از فرودگاه امام ادامه داد: دو پیش‌پرواز حج در تاریخ‌های ۳۱ اردیبهشت و ۲ خرداد انجام می‌شوند و بامداد چهارشنبه آینده اولین کاروان زائران به حج اعزام خواهد شد.

چلندری با بیان اینکه ٣٠ درصد جابه جایی‌ها از فرودگاه امام انجام خواهد شد، گفت: این جابه جدایی‌ها از ترمینال سلام انجام می‌شود و این ترمینال به متراژ ۵۴ هزار مترمربع به پرواز های زیارتی اختصاص داده شده است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز