خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

مردم بیمه عمر و زندگی را حذف می‌کنند/ ٣۵ درصد پرتفوی بیمه‌ای متعلق به نهادها و وزارتخانه‌ها هست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۹۴۰

مدیر عامل بیمه البرز اظهار داشت: ٣٠ تا ٣۵ درصد پرتفوی بیمه‌ای در اختیار ٣٠٠ تا ۴٠٠ شبکه است که به متعلق به نهادها و وزارتخانه‌ها هستند و اگر این انحصار شکسته شود شبکه فروش بهتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، موسی رضایی در نشست خبری امروز معرفی محصول جدید بیمه البرز اظهار داشت: معتقدم اگر در سال‌های گذشته رفتار شرکت‌های بیمه‌ای بهتر بود، امروز شرایط صنعت بیمه باکیفیت تر بود و رفتارهای سال گذشته در صنعت بیمه با نرخ‌های غیرفنی، رقابت‌های ناسالم، انحصار در برخی از حوزه‌ها، عدم توجه به نیروهای انسانی را به وجود آورده است. 

وی با اشاره به انحصارهای صنعت بیمه گفت: ٣٠ تا ٣۵ درصد پرتفوی بیمه‌ای در اختیار ٣٠٠ تا ۴٠٠ شبکه است که به متعلق به نهادها و وزارتخانه‌ها هستند و اگر این انحصار شکسته شود شبکه فروش بهتر خواهد شد. 

مدیر عامل بیمه البرز ادامه داد: با ناکارآمدی که در رفتارهای صنعت بیمه وجود دارد، امتیازهای خاصی را به عده‌ای داده شده که این موضوع به رفتارهای صنعت بیمه برمی‌گردد. 

رضایی با بیان اینکه از برنامه‌های بیمه البرز حمایت از منابع انسانی و هوشمند سازی است، افزود: ١٠٠ هزار شبکه فروش که نزدیک ۶٠ درصد فعالیت بیمه‌ای را انجام می‌دهد و باید از این شبکه حمایت و به آنها آموزش داده شود و اگر منابع انسانی از معیشت سالم برخوردار باشد می‌تواند به توسعه و پیشرفت صنعت بیمه کمک کنند. از دیگر برنامه های بیمه البرز حرکت به سمت هوشمندسازی است و در سال جاری اقداماتی در این باره انجام می‌دهیم. 

وی با بیان اینکه به دنبال نرخ‌های غیر فنی برای به دست آوردن پرتفوها نیستیم، گفت: در پایان سال گذشته در مناقصه ٢٠٠٠ میلیارد تومانی بیمه یک شرکت خودروساز برنده شدیم اما با بررسی بیشتر وقتی متوجه غیر اقتصادی بودن آن شدیم، انصراف دادیم. 

مدیرعامل بیمه البرز با تاکید بر اینکه عدم تولید محصول جدید یکی از نقاط ضعف صنعت بیمه است، گفت: در چند سال اخیر یکی از مشکلات صنعت بیمه عدم تولید محصول جدید بوده و آنچه که برای شرکت‌های بیمه مهم بوده به دست آوردن پرتفو بوده است. 

رضایی با اشاره به محصول جدید شوکا و بیمه زندگی بیمه البرز اظهار داشت: بیمه زندگی شوکا یک محصول منحصربه فرد و نام کوچکترین گوزنی است که در جنگل هیرکانی زندگی می‌کند و تداعی کننده حیات است. 

وی ادامه داد : در بیمه نامه شوکا علاوه بر تمرکز بر کسب و کار و پرتفوی بیمه البرز دغدغه حفظ محیط زیست و حیات وحش را هم داریم. 

رضایی با بیان اینکه امروز در بیمه های عمر و زندگی در بازار با چند مسأله بزرگ مواجه هستیم که باعث شده شرایط فروش بیمه عمر و زندگی سخت تر و در سال های گذشته آمارهای ضریب نفوذ این رشته کمتر شود، گفت: یکی از مسائلی که در این حوزه مواجه هستیم اثرگذاری تورم است و برای مثال تا ٣ سال دیگر اندوخته های این بیمه فاقد ارزش است و از دیگر مسائل طولانی بودن بیمه های عمر است که بعد از ٢٠-٣٠ سال چه بعد از فوت فرد و چه در حیات آن مزایایی به وی داده می‌شود. موضوع دیگر مشکلات و مسائلی اقتصادی است که باعث شده توان پرداخت حق بیمه افراد کمتر شود و مردم بیمه عمر و زندگی را از سبد بیمه‌ای خود حذف کنند. 

وی با بیان اینکه در طراحی بیمه شوکا تمام این مشکلات و مسائل برطرف شده، اظهار داشت: مدت زمان بیمه شوکا ۵ سال است و مشکل طولانی بودن آن را حذف کرده‌ایم و تسهیلات قرض‌الحسنه ٣٠٠ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصدی و با بازپرداخت ۶٠ ماهه مشمول افراد تحت بیمه شوکا می‌شود. 

مدیرعامل بیمه البرز تاکید کرد: تمام روند دریافت این تسهیلات هم برای افراد الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری به بانک است و از مشتری ضامن و چک ضمانت دریافت نخواهد شد. 

رضایی گفت: اگر سن افراد در بدو ورود و صدور این بیمه نامه ۵٠ سال و کمتر از ۵٠ سال باشد مشمول دریافت مزایایی می‌شود و افراد تحت این بیمه بعد از ۵ سال می‌توانند اندوخته ٣۵٣ میلیون تومانی داشته باشند و مستمری مادام‌العمر این بیمه برای دریافت بلافاصله پس از ۵ سال، در ماه ٣ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان با انتظار ۵ ساله دو برابر این مبلغ و با انتظار ١٠ ساله ۴ برابر این مبلغ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز