خبرگزاری کار ایران

وزیر مسئول گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا:

تبادلات کشورهای اوراسیا با ایران به دو برابر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۶۱۸

وزیر مسئول گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار داشت: بین ایران و کشورهای عضو اوراسیا توافقنامه‌هایی موقت سه ساله وجود داشته اما در حال حاضر می‌توان این توافقنامه‌ها را نامحدود کرد و می‌توان در آینده توافقنامه‌های طولانی با یکسری اختیارات داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ایلدار علیشروف در نشست با رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه ایران شریک قدیمی و سنتی کشورهای اوراسیا است، اظهار داشت: ارتباطات گمرکی ایران و کشورهای اوراسیا روز به روز در حال افزایش است و این دیدار امروز ما به موقع و ضروری بود. 

وی ادامه داد: بین ایران و کشورهای عضو اوراسیا توافقنامه‌هایی موقت سه ساله وجود داشته اما در حال حاضر می‌توان این توافقنامه‌ها را نامحدود کرد و می‌توان در آینده توافقنامه‌های طولانی با یکسری اختیارات داشته باشیم. 

وزیر مسئول گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا با بیان اینکه تبادلات ما با ایران دو برابر شده است، گفت: این دو برابر شدن حجم مبادلات بین دو طرف نتیجه توافقنامه‌هایی است که به اجرا رسیده‌اند. 

علیشروف با یادآوری مشکلات گمرکی بین دو طرف گفت: پروتکل‌های سازمان گمرکی از طرف شما به اعلام شد که برای رفع مشکلات موجود به ما نکات کلیدی داده‌ شد. 

وی افزود: درباره کریدور شمال -جنوب و مسائل زیرساختاری نکاتی وجود دارد که در جلسات این دیدار به شما ارایه می‌کنیم. درباره تبادلات الکترونیکی اسناد و اطلاعات هیچ مشکلی وجود ندارد و ما هم با این تبادلات دو طرفه استقبال می‌کنیم اما باید درباره محتوای این تبادلات اطلاعاتی به توافق برسیم.

وزیر مسئول گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد: مطمئن باشید اگر ما توافقنامه‌ای را به امضا رساندیم و به توافق رسیدیم تمام کشورهای عضو اوراسیا مجبور به اجرا و رعایت آن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز