خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آغاز همکاری‌های ایران و برزیل در حوزه اقتصاد سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۴۳۸

رییس کمیسیون پزشکی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با اشاره به تهیه مقدمات همکاری‌های تجاری در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی میان ایران و برزیل گفت: در چند ماه اخیر جلسات متعددی با دستگاه‌ها، انجمن‌ها و تجار این حوزه برگزار و ضمن بررسی ظرفیت‌های توسعه روابط در این حوزه مواردی چون آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها مورد بررسی قرار گرفت .

علیرضا امینیان در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص راه کارهایی جهت توسعه و تقویت روابط با وزارت بهداشت کشور برزیل تاکید کرد و گفت: با اشاره به جایگاه این کشور به عنوان هشتمین اقتصاد دنیا و نقش آن در منطقه آمریکای جنوبی و نیز پیشرفت‌های اخیر کشور برزیل توسعه روابط اقتصادی در حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی دو کشور مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: بنابر پیگیری و تعاملاتی که با دستگاه‌های مسئول در حوزه رفع موانع توسعه تجارت در این حوزه داشتیم، گزارش‌هایی از وزارت صنعت دریافت کردیم که اداره بازرگانی و تجارت خارجی وزارت صمت، گام‌های بزرگی در خصوص صادرات اقلام پزشکی به کشورهای مختلف انجام داده، که از جمله آن ارزیابی توانمندی‌های واحدهای تولیدی است و این مقدمه‌ای برای معرفی پتانسیل‌های صادراتی ایران به کشور برزیل و شناسایی شرکای تجاری است.  

رییس کمیسیون پزشکی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل افزود: نخستین و مهم ترین چالش پیش روی ما ارزیابی توانمندی و پس از آن رتبه بندی واحدهای تولیدی تجهیزات مورد نظر در کشور بود که این امر خوشبختانه انجام شد و نتایج حاصله ثبت و ضبط شد. گام بعدی تهیه فهرست اقلام صادراتی شرکت‌های تولید داخل با همت انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و نیز سایر مجموعه های مرتبط بود که اطلاعات بدست آمده در قالب دفترچه‌ای به زبان انگلیسی تهیه و چاپ شده و از طریق سازمان توسعه تجارت به منظور بهره برداری در اختیار سفرای کشورهای هدف قرار گرفت.

امنینیان با اشاره موضوع به رگولاتری و سیستم نظام هماهنگ واردات اضافه کرد: در بررسی کشورهای مختلف، تفاوت‌های زیادی در خصوص استاندارهای اجباری و الزامات وزارت بهداشت کشورهای مختلف وجود دارد که در این امر نیازمند بررسی های بیشتر است.

وی ادامه داد: از آنجا که در تمام کشورها صادرات و واردات براساس نظام دو طرفه می باشد. مقیاس HS  برای کشور برزیل 10یا 12 رقمی کار می‌شود و پیشرفت خوبی در این زمینه داشته‌اند در حالیکه در ایران HS هنوز 8 یا 10 رقمی در گمرک کشور جاری است.

در پایان اعلام شد: به منظور پیشبرد اهداف اتاق مشترک بازرگانی ایران برزیل و نیز اداره بازرگانی و تجارت خارجی وزارت صمت همکاری نزدیک‌تری ایجاد و اطلاعات تهیه شده در هر یک از طرفیت تبادل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز