خبرگزاری کار ایران

معاون امور بندری سازمان بنادر در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش ۲۵ درصدی کالاهای متروکه در بنادر/ رشد ۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر در سه ماه اول امسال

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۶۱۸

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۷ درصدی مجموع تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: به رغم تداوم شرایط سخت تحریم و تداوم شرایط کرونایی، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بازرگانی ایران از ۴۲ میلیون تن سال گذشته و به ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

فرهاد منتصرکوهساری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهار داشت: در سه ماهه سال جاری، تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بنادر کشور به ۲۱ میلیون تن رسیده است که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی درباره تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بنادر کشور، گفت: با توجه به تحریم و شیوع ویروس کرونا، حجم تخلیه و بارگیری کانتینری به ۵۳۶ هزار تی ای یو رسید که در مقایسه با ۵۳۴ هزار TEU در سال ۹۹، رشد یک درصدی را نشان می‌دهد.

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با اشاره به اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در سرعت دادن به خروج کالاهای اساسی از بنادر کشور، تاکید کرد: موجودی کالاهای متروکه از ۷۲۹ هزار تن به ۵۵۰ هزار تن کاهش پیدا کرده است که کاهش ۲۵ درصدی را نشان می‌هد.

منتصر کوهساری خروج هرچه بیشتر و سریع‌تر کالاهای رسوبی و متروکه از بنادر تجاری کشور را، به جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های انبار ضروری دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز