خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان اصفهان:

50 سال از عمر شبکه فاضلاب اصفهان می‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۲۲۹

مدیرعامل آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه اصلا فروش پساب در دستور کار ما نیست و به هیچ وجه چنین اتفاقی رخ نمی دهد، گفت: پساب ها در اختیار آب منطقه ای قرار گرفته و آنها نیز طبق اولویت آن را بین صنعت، تصفیه خانه و شهرداری ها تقسیم می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، هاشم امینی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه صنعت تاسیسات آب و فاضلاب در اصفهان، با اشاره به اینکه  استان اصفهان و شهر اصفهان اولین استان و شهر صنعت آب و فاضلاب کشور محسوب می شوند چرا که این شهر از سال 1344 دارای فاضلاب و آب لوله کشی شده است و امروز 50 سال از آن روز می گذرد، اظهار کرد: ما باید بتوانیم با استفاده از تکنولوژی میزان مصرف آب را در فاضلاب و کشاورزی کاهش دهیم و امیدوارم ابداعات و اختراعات و نمایش آنها در چنین فضاهای نمایشگاهی بتواند بخشی از بحران های آبی کشور را حل کند. علی رقم اینکه اعتقاد ما این است که فرهنگ سازی و تغییر رفتار می تواند بسیار موثر باشد، اما با رونق بازار و استفاده از ابداعات و اختراعات می توان علاوه بر حل بحران مشکل اشتغال را نیز بهبود بخشید.

وی یکی از گرفتاری های آبفای اصفهان را فرسودگی  و 50 ساله شدن استفاده از لوله های فاضلاب دانست و ادامه داد:  چهار سال پیش بنده یک قولی مبنی بر ترمیم شبکه فاضلاب استان ارائه کردم، اما متاسفانه در این سال ها هیچ خبری از اعتبارات دولتی نشد به همین دلیل برای ترمیم از یک فاینانس چینی که 170 میلیارد تومان اعتبار داشت برای ترمیم استفاده کرده ایم.

وی مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان به اعتبارات دولتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: اعتبارات در این زمینه به قدری محدود است که فقط می توان بر اساس آنها هزار متر لوله گذاری انجام دهیم و دیگر هیچ کاری نمی توان انجام داد. با این حال در صدد هستیم تا شبکه آب، توزیع و مدیریت مصرف را نیز با همین کمبود اعتبار ترمیم کرده  و شبکه آبی اصفهان را اصلاح کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص فروش پساب به کشاورزان گفت: چنین اتفاقی به هیچ وجه رخ نمی دهد بلکه پساب ها در اختیار آب منطقه ای قرار گرفته و آنها نیز طبق اولویت بین صنعت، تصفیه خانه، شهرداری ها تقسیم می کنند.

امینی در خصوص منبع دوم استراتژیک آب شرب اصفهان گفت: برای رفع کدورت آب در حال حاضر از تکولوژی های روز دنیا استفاده می کنیم، اما برای بروز حوادثی از قبیل ورود گازوئیل یا مواد نفتی به آب نیازمند پدافند غیر عامل و ایجاد سامانه دوم آبرسانی یا منبع دوم استراتژیک هستیم که در حال اجرای طرح برای ورود سامانه و منبع دوم به مدار هستیم.

وی ادامه داد: در ایران و اصفهان فاضلاب انسانی و باران جدا است و اتفاقا فرستادن آب باران به فاضلاب های انسانی یک خطا است چراکه اولا دبی آب را بالا می برد و باعث پسزدگی فاضلاب می شود و ثانیا باران ها که اسیدی هستند باعث خوردگی لوله های شبکه می شوند.

وی به  کیفیت آب شرب اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه کیفی مرکز بهداشت استان ناظر بالادستی و هر موردی را بلافاصله گزارش می کند و تاکنون در اصفهان حتی سختگیرانه تر از شهرهای دیگر کشور در مورد آب شرب دقت نظر می شود، اما در سال گذشته اندکی نیترات در غرب استان در شهرستان های عسگران، برف انبار و داران مشکلات نیترات وجود داشت که سیستم ترمیم و یک سامانه آبی به سمت این شهرها کشیده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز