خبرگزاری کار ایران

پیگیری ۲ محور اساسی برای آب شرب در استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۱۶

برداشت‌های مازاد بر مجاز و طرح‌های توسعه‌ای که در طول این سال‌ها با اعتبارات دولتی و غیر دولتی شروع شده است را پیگیری خواهیم کرد که این اقدامات در قالب مصوبهٔ ۹ ماده‌ای شورای عالی آب و تحت عنوان احیای حوضهٔ آبریز زاینده رود انجام می‌شود.

رسول زرگرپور گفت: طی ده روز آینده شرکت آب و فاضلاب استان باید میزان صرفه جویی آب شرب، اعتبار مورد نیاز و اولویت بندی برنامهٔ جامع را ارائه دهد تا فعالیت اجرایی این طرح آغاز شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسهٔ هماهنگی برنامهٔ جامع راهبردی مدیریت تامین، توزیع و مصرف آب شرب استان اصفهان از پیگیری ۲ محور اساسی برای آب در استان خبر داد.

وی به تشریح این محور‌ها پرداخت و اظهار داشت: حفظ منابع موجود و اضافه کردن منابع جدید و تلاش برای مصرف بهینه منابع و همچنین جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز از جمله این اقدامات است.

استاندار اصفهان افزود: برداشت‌های مازاد بر مجاز و طرح‌های توسعه‌ای که در طول این سال‌ها با اعتبارات دولتی و غیر دولتی شروع شده است را پیگیری خواهیم کرد که این اقدامات در قالب مصوبهٔ ۹ ماده‌ای شورای عالی آب و تحت عنوان احیای حوضهٔ آبریز زاینده رود انجام می‌شود.

رسول زرگرپور مصرف بهینه آب شرب را به عنوان محور دوم فعالیت‌ها یاد کرد و افزود: در بخش آب شرب، صنعت و کشاورزی اگر عرضه کنترل ولی مصرف بهینه نشود باز هم روند مشکلات ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: در طول سه ماه گذشته با توجه به مذاکرات صورت گرفته با مصرف کنندگان در خصوص کم آبی؛ به آن‌ها اعلام شده است که برای تعادل منابع و مصارف نیازمند مصرف بهینه خواهیم بود.

زرگرپور با بیان اینکه بخش اصلی حجم مصرف آب در آب شرب صورت می‌گیرد، اظهار داشت: گرچه این حجم از لحاظ کمیت ۶ درصد مصرف آب را در کشور به خود اختصاص داده ولی در استان نزدیک به ۴۰ در صد از مصرف آب را شامل می‌شود.

مدیر ارشد استان دلیل این اختلاف را مصرف نزدیک به ۴ میلیون نفر از شبکهٔ آبرسانی اصفهان بزرگ عنوان کرد و افزود: از ۳ ماه گذشته به شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام شده است که این شبکهٔ آبرسانی قادر به تامین آب بیشتر نخواهد بود و باید حدود ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی صورت گیرد.

وی از تدوین طرح جامع راهبردی در سه بخش تامین، توزیع و مصرف از سوی مسئولات امر خبر داد و اظهار داشت: این برنامه راهکارهای خوبی را برای صرفه جویی در مصرف آب ارائه می‌کند که باید اصلاحاتی در این برنامه انجام شود.

استاندار اصفهان در ادامه به استفاده از سیستم کاهندهٔ مصرف آب در بسیاری از کشور‌ها اشاره کرد و گفت: این سیستم در منازل مسکونی، ادارات و مراکز دیگر استفاده می‌شود که با وارد کردن اکسیژن پر فشار به آب۶۰ درصد در کاهش مصرف آب تاثیر گذار خواهد بود بدون اینکه کاهش حجم آب احساس شود.

زرگرپور استفاده از این سیستم را درمنازل توصیه کرد و افزود: با یکبار هزینه در این خصوص علاوه بر کاهش مصرف، کاهش هزینه‌ها در طول سال‌های متمادی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار اصفهان افزود: اگر ۲۰۰ هزار مشترک از این سیستم استفاده کنند نزدیک به یک متر مکعب بر ثانیه صرفه جویی صورت خواهد گرفت.

رسول زرگرپور با اشاره به نگرانی‌های تابستان گذشته در خصوص کمبود آب گفت: دراین مدت نگرانی‌های موجود در خصوص خشک شدن چاه‌های فلمن بود چرا که با خشک شدن این چاه‌ها ۳ متر مکعب بر ثانیه از حجم آب کاهش می‌یافت و اگر به‌جای ۲۰۰ هزار مشترک؛ ۶۰۰ هزار مشترک از سیستم کاهنده استفاده کنند نیازی به چاه‌های فلمن نخواهد بود.

زرگرپوریادآور شد: مسئولین شرکت آب و فاضلاب استان تا ۱۰ روز آینده برنامهٔ اجرایی جامع راهبردی مدیریت تامین، توزیع و مصرف آب شرب، هزینه‌های اجرایی این برنامه و میزان صرفه جویی لازم را ارائه خواهند کرد و مدیریت استان نیز برنامه‌های اجرایی را در این خصوص آغاز خواهد کرد.

وی تاکید کرد: باید به سمت مصرف بهینه حرکت کنیم تا بتوانیم تعادل، منابع و مصارف را حفظ نماییم و در حقیقت مفهوم احیای حوضهٔ آبریز زاینده رود، برقراری تعادل در منابع و مصارف است.

استاندار اصفهان با اشاره به تشکیل جلسات با مدیران بخش کشاورزی و صنعت در خصوص آب گفت: حرکت‌های ما در ۲ محور و در جهت حفظ منابع موجود و اضافه نمودن منابع جدید و تلاش برای مصرف بهینهٔ این منابع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز