خبرگزاری کار ایران

با اجرای طرح هوشمند سازی کرایه در اصفهان:

پرداخت پول در تاکسی های اصفهان ضابطه مند شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۸۴

برای تعیین نرخ عادلانه کرایه و پایان مشکل پول خرد، مدتی است از سوی سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان نصب سامانه هوشمند تاکسی بر روی تاکسی ها آغاز شده است و است واین طرح قانونی راه فراری برای کسی ندارد.

ایلنا: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سامانه هوشمند تاکسی‌های شهر اصفهان دارای قابلیت‌هایی همچون محاسبه خودکار کرایه، پرداخت الکترونیکی کرایه، واریز مبلغ کرایه به حساب راننده، می‌باشد افزود: کارتخوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این سامانه است که توسط کمپانی eb در کره جنوبی طراحی شده است و از طریق آن کرایه مسافر دریافت می‌شود، این کارتخوان قابلیت پرداخت کرایه از طریق اصفهان کارت و کارت‌های عابر بانک را داراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان، علیرضا تاجمیر ریاحی اظهار داشت: نمایشگر یکی دیگر از اجزای سامانه هوشمند تاکسیرانی است که توسط کمپانی SOC در کره جنوبی طراحی شده و وظیفه نمایش اطلاعات مختلف همانند مسافت سفر، مبلغ کرایه و… را بر عهده دارد. این نمایشگر امکان نمایش نقشه اصفهان و نمایش موقعیت فعلی خودرو روی نقشه را دارا می‌باشد، بطوریکه رانندگان می‌توانند با وارد نمودن مقصد سفر خود از قابلیت مسیر یابی این وسیله استفاده نمایند.

وی بیان داشت: تابلو سقفی بخشی دیگر از این سامانه را تشکیل می‌دهد که علاوه بر نماد تاکسی‌های شهری وضعیت سرویس دهی تاکسی را نیز مشخص می‌نماید و دارای دو چراغ قرمز رنگ و ۲ چراغ سبز رنگ است که روشن بودن چراغ سبز رنگ این اطلاع را به مسافرین می‌دهد که تاکسی آماده سرویس دهی می‌باشد و روشن بودن چراغ قرمز رنگ نیز به این معنا می‌باشد که تاکسی به دلیل پر بودن ظرفیت، خرابی خودرو و… آماده سرویس دهی نمی‌باشد. تغییر رنگ چراغ تابلو‌ها نیز توسط سامانه به صورت خودکار انجام می‌پذیرد.

وی گفت: همچنین در میادین اصلی شهر اصفهان و همچنین تعدادی از جایگاه‌های CNG تجهیزاتی نصب شده است که هنگام عبور تاکسی از این نقاط، اطلاعات کرایه‌هایی که به صورت الکترونیک پرداخت شده‌اند به صورت خودکار دریافت می‌شود و سپس این اطلاعات در‌‌ همان لحظه برای سرورهای سامانه ارسال می‌گردد. بانک ملی اطلاعات دریافتی را در ساعت مقرر در‌‌ همان روز(مجموع مبلغ کرایه‌ها) به حساب راننده واریزمی نماید. سامانه هوشمند تاکسیرانی این قابلیت را دارا می‌باشد که سهم راننده و مالک تاکسی را تفکیک نموده و به صورت جداگانه به حساب هریک واریز نماید.

تاجمیر ریاحی افزود: واریز منظم و دقیق مبلغ کرایه به حساب راننده و مالک، امکان پرداخت الکترونیکی کرایه، محاسبه دقیق و خودکار کرایه، امکان مسیریابی از طریق سامانه و انتخاب بهترین مسیر، سیستم نوبت دهی آژانس‌ها و توزیع ناوگان مزایای بکارگیری سامانه هوشمند در ناوگان تاکسی رانی است.

وی گفت: اما محاسبه کرایه متناسب با مسافت و زمان سفر مسافر، حل مشکل نداشتن پول خرد، کاهش اتلاف وقت و صرف انرژی کمتر برای دریافت کرایه، امکان تقسیم دقیق سهم راننده و مالک از کرایه، مسیر یابی، افزایش میزان ایمنی، سیستم نوبت دهی و اطلاع رسانی، فروش کارت شارژ ایرانسل، اعلام خرابی خودرو و درخواست مرخصی از مزایایی است که استفاده از سامانه هوشمند تاکسی رانی به همراه دارد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تاکید کرد: سخت افزار‌های تهیه شده بر روی سامانه‌های هوشمند، ساخت کره جنوبی است و بر روی بیش از ۶۰ هزار تاکسی در دنیای نصب شده است. برخی از اجزاری این سامانه توسط شرکت‌های کره‌ای به صورت کاملا اختصاصی و برای اولین بار در دنیا برای پروژه سامانه هوشمند اصفهان طراحی و ساخته شده‌اند و کلیه نرم افزار‌های مورد نیاز توسط شرکت اتیک پیاده سازی شده است. و مهم‌تر آنکه تمامی نقل و انتقالات مالی در سامانه هوشمند تاکسی رانی اصفهان با استاندارد‌های بانکی صورت می‌گیرد و امکان هر گونه دخل و تصرف و یا جابه جایی بدون اجازه صاحب حساب در آن غیر ممکن است.

وی ادامه داد: تلاش کار‌شناسان اصفهان کارت باعثگردیده تا شهروندان بتوانند با‌‌ همان کارت‌های مورد استفاده در کاربرد‌های دیگر نظیر اتوبوس، دوچرخه، پارکینگ و مراکز تفریحی امکان پرداخت در تاکسی را نیز داشته باشند.

تاجمیر ریاحی گفت: نکته حائز اهمیت این است که استفاده از سامانه هوشمند تاکسی در شهر اصفهان به عنوان یک راه حل در کنترل قیمت عادلانه مورد توجه قرار گرفته و امید است به خاطره‌ای فراموش نشدنی تبدیل شود و دیگر باید گفت چانه زنی‌ها در مورد نرخ کرایه و پول خرد خاتمه می‌یابد و با توجه به مزایای اجرای این طرح و هوشمند کردن نرخ کرایه دیگر از دعوا‌های سکه‌ای خبری نباشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز