خبرگزاری کار ایران

با اجرای طرح سامانه هوشمند تاکسی دراصفهان:

پول خرد نداریم؛ از تاکسی های اصفهان رخت بست! / جشنواره " اصفهان کارت " رقابتی بین شهروندان و رانندگان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۰۳

راه اندازی سامانه هوشمند تاکسی که برای اولین باردرکشور در اصفهان به مرحله اجرا گذاشته شده دارای مزایی چون محاسبه دقیق و عادلانه نرخ کرایه و پرداخت الکترونیکی جهت رفاه حال شهروندان است.

ایلنا: مدیر طرح سامانه هوشمند تاکسی اصفهان مهمترین مزایای اجرای این طرح را حذف پول خرد و کاهش زمان پرداخت کرایه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، " فرهاد گلی "، بیان داشت: در این سامانه خدمات دیگری چون ارائه سرویس های الکترونیکی به شهروندان، تاکسیرانان و شرکت های حمل ونقل ارائه می شود.

وی ادامه داد: پرداخت الکتروینکی از مکانیزم ها و قوانین بانک عامل(ملی) تبیعیت می کند و با استفاده از کارت های حمل ونقل وکارت های شتاب کرایه انجام می شود.

وی با اشاره به این مطلب که این سامانه دارای سه سال گارانتی و ۵ سال پشتیبانی است، افزود: دستگاههای این طرح از کشور کره وارد شده و قراردادهای لازم برای بیمه شدن این سیستم نیز منعقد شده است ضمن آن که بیمه ایران از نظر سرقت و شکستگی از این طرح حمایت می کند.

وی تصریح کرد: سامانه هوشمند تاکسی به گونه ای برنامه ریزی شده است که رانندگان تاکسی برای اخذ مجوزها از قبیل مرخصی و ماموریت های خود، دیگر نیاز به مراجعه حضوری به سازمان یا شرکت های تابعه تاکسیرانی ندارند.

مدیر طرح سامانه هوشمند تاکسی اصفهان افزود: بر اساس قوانین، بهای کرایه باید بر اساس هزینه تمام شده محاسبه گردد لذا هزینه تمام شده و بهای سفر در زمان های پر ترافیک که استهلاک و مصرف سوخت خودرو افزایش می یابد، بالا می رود.

وی اظهار داشت: سعی شده است نرخ های تدوین شده بر اساس سیستم های سنتی پایه گذاری شود به گونه ای که در برخی مسیرها به دلیل نداشتن ابزارهای اندازی گیری ممکن است طول کورس ها مشخص نباشد لذا تاکسیمتر یکی از ابزارهای موجود در سامانه هوشمند تاکسی است که به منظور اندازه گیری دقیق مسافت طراحی شده است.

گلی؛ با اشاره به اینکه هیچکدام از آژانس ها و شرکت های مسافربری در این طرح حذف نخواهند شد، افزود: شرکت ها و آژانس ها علاوه بر مدیریت تاکسی های خود می توانند ساماندهی

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح شهرداری اصفهان حدود ۳ میلیارد تومان برای تجهیز زیرساخت هااختصاص داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز