خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی:

۳۸ درصد ناوگان حمل‌ونقل باری آذربایجان‌شرقی فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۲۳۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای‌آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۳۸ درصد از ناوگان باری این مجموعه فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اروجعلی علیزاده در گفت وگو با خبرنگاران، مجموع ناوگان حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعم از مسافری و باری را حدود ۲۵ هزار دستگاه اعلام کرد که بر اساس آخرین آمارها از این تعداد ۹ هزار و ۱۰۵ دستگاه بالای ۲۵ سال عمر دارند.

وی با اشاره به تصمیم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برای نوسازی این ناوگان، افزود: در جهت نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه و به منظور تسریع در انجام روند نوسازی، از سوم خرداد امسال متقاضیان ورود خودروهای باری سنگین تا ۳ سال ساخت در آدرس اینترنتی بخش نوسازی و توسعه ناوگان می توانند ثبت‌ نام کند.

علیزاده اظهار داشت: این اطلاعیه جهت آگاهی و اطلاع‌رسانی به شرکت‌های تولید کننده داخلی خودروهای سنگین، شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت‌های وارد کننده کامیون‌های سنگین دارای مجوز از وزارت صمت و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات صادر شده است.

وی اضافه کرد: از جمله شرایط واردات کامیون های فوق، این است که بیش از سه سال از زمان ساخت آنها نگذشته باشد و از خدمات پس از فروش موضوع قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و آئین‌نامه اجرایی آن برخوردار باشند.

علیزاده ادامه داد: کامیون های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی های محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری که مورد تائید مراجع ذیربط است، انطباق داشته و دارای استاندارد e-mark نیز باشند.

وی به شرایط کامیون های اسقاطی نیز اشاره کرد و گفت: واردات هر یک دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از ۲۵ سال گذشته باشد و ظرفیت آن نیز می‌تواند حداکثر ۳ تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد.

علیزاده افزود: کامیون مورد اسقاط باید فعال در بخش حمل‌ و نقل عمومی و دارای معاینه فنی معتبر در زمان اسقاط باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز