خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اعلام کرد:

کمک بیش از هفت میلیارد ریالی اوقاف قزوین به نیازمندان

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۰۰۵

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: اداره کل اوقاف استان قزوین از محل درآمد موقوفات در جریان شیوع ویروس کرونا هفت میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برای خرید لباس و غذای گرم کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال نیز هدایای توزیعی به صورت نقدی و غیرنقدی (البسه) در شب عید بین نیازمندان استان توزیع شد و در جریان شیوع ویروس کرونا هم هفت میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال از محل درآمد موقوفات متصرفی، غیرمتصرفی، کمک هیات امنا و بقاع متبرکه برای خرید لباس، گان و غذای گرم نیز هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف استان افزود: سه هزار و ۱۰۰ بسته حمایتی به ارزش ۹ میلیارد ریال در ماه مبارک رمضان آماده توزیع بین ۶ هزار نیازمند قزوینی است.

مجیدی اضافه کرد: ارزش هر بسته توزیعی به طور متوسط ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال است و اقلام توزیعی شامل برنج ایرانی، مرغ، روغن، رب گوجه، تن ماهی، ماکارانی، سویا، پنیر، خرما، قند و شکر می‌باشد.

به گفته وی، به دلیل شیوع ویروس کرونا اماکن متبرکه استان قزوین تا اواسط اردیبهشت ماه سال جاری تعطیل خواهند بود، و از این تاریخ به بعد قرار است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخی اماکن بازگشایی شوند، اما همچنان بیشتر اقدامات ما به شکل مجازی بوده و از برگزاری هر نوع تجمع جلوگیری می‌شود.

این مسئول ادامه داد: از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزاری طرح فرهنگی خدیجه مادر امت، نسیم انتظار و نسیم کرامت در ماه مبارک رمضان خواهد بود که با همراهی گروه‌ مولودی‌خوانی در خیابان‌ و کوچه‌ها و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی به شکل سرودخوانی پیش‌بینی شده است.

 مدیر کل اوقاف استان خاطرنشان کرد: قرار است در ماه مبارک رمضان، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین و در یک فضای معنوی برنامه قرآنی را بین کادر درمان و پزشکی یکی از بیمارستان‌های استان با اجرای مولودی خوانی و سفره افطاری برپا کنیم.

مجیدی یادآور شد: تقبل هزینه نان چند نانوایی در مناطق کمتر توسعه یافته از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه است که البته در این میان بدهی دفتری برخی خانواده‌های نیازمند در خواربارفروشی محلات مورد نظر نیز پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به لغو مسابقات قرآنی به دلیل شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: برای ادامه فعالیت‌های قرآنی، ثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی در ماه مبارک رمضان انجام و در رده‌های حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن کریم، ترتیل، تحقیق، قرائت، همخوانی و تفسیر قرآنی (هشت رشته برای زنان و ۱۰ رشته برای مردان) مسابقات از ۲۴ خرداد ماه سال جاری آغاز می‌شود.

این مسئول بیان کرد: همدلی و مواسات همواره از جمله وظایف اصلی اوقاف و امور خیریه بوده و همچنان نیز ادامه دارد تا جایی که از یک سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ بسته کمک تحصیلی و آموزشی هر یک به ارزش یک میلیون ۳۰۰ میلیون ریال بین دانش آموزان استان توزیع شده است.

 مدیرکل اوقاف استان یادآور شد: ۱۸۰ جهیزیه به زوج‌های جوان هر یک به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال و آزادی ۴۱ زندانی جرایم غیرعمد از مواردی بوده که تا قبل از مواسات و همدلی از سوی این اداره کل به اجرا درآمده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز