خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد:

اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برای تأمین ۱۰۰ جهیزیه در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۶۱۴

در سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برای تأمین ۱۰۰ جهیزیه به نوعروسان نیازمند اختصاص یافته است که در مرحله نخست ۲۵ مورد جهیزیه به نوعروسان اهدا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برای تأمین ۱۰۰ جهیزیه به نوعروسان نیازمند اختصاص یافته است که در مرحله نخست ۲۵ مورد جهیزیه به نوعروسان اهدا شد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در حاشیه اهدای جهیزیه به ۲۵ نوعروس شهرستان البرز با اشاره به نیت موقوفه حاج محمدحسین خزانه اظهار کرد: نیات موقوفه خیرات و مبرات بوده و عواید حاصل از آن صرف امور خیریه می‌شود که عمده فعالیت این موقوفه درحوزه خدماتی است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ خانواده نیازمند در این منطقه شناسایی شده و زیر پوشش موقوفه قرار دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: برای این افراد به عنوان مددجوی زیرپوشش موقوفه کد شناسایی صادر شده و بخش اعظمی از درآمد موقوفه برای تأمین هزینه‌های آن‌ها صرف می‌شود.

نوروزی ادامه داد: یکی از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که اعتبار آن بیشتر از محل درآمد موقوفه حاج محمدحسین خزانه تأمین می‌شود، اعطای جهیزیه برای نوعروسان نیازمند است.

وی عنوان کرد: در این راستا هرساله ۱۰۰ زوج جوان که به لحاظ مالی از تمکن کافی برخوردار نیستند، شناسایی شده و اقلامی به عنوان جهیزیه به آنان اعطا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به جوانان نیازمندی که یکی از دغدغه‌های اصلی آنان تأمین جهیزیه است، انجام می‌شود.

نوروزی گفت: این اقدام به مدت چهار سال است که در استان قزوین انجام می‌گیرد و اعتبار موردنیاز برای این امر نیز از محل درآمد حاصل از موقوفه حاج محمدحسین خزانه تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: هرساله تعداد ۱۰۰ جهیزیه در چهار نوبت و در هر نوبت ۲۵ مورد جهیزیه به نوعروسان اعطا می‌شود که در سال جاری اقلامی از قبیل فرش، یخچال فریزر، اجاق گاز و ظروف تفلون در قالب جهیزیه اعطا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: امروز به مناسبت فرارسیدن عید مبعثمراسم نخستین مرحله اعطای جهیزیه به نوعروسان در سال جاری برگزار شد.

نوروزی با اشاره به این‌که اعتبار در نظر گرفته شده برای هر جهیزیه چهار میلیون تومان است، اضافه کرد: سال گذشته نیز تعداد ۱۰۰ جهیزیه در چهار مرحله به ۱۰۰ زوج جوان اعطا شد که شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و بخاری گازی بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز برای هر جهیزیه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه شده بود که در مجموع اعتبار ۳۵۰ میلیون تومانی برای خرید این تعداد جهیزیه در نظر گرفته شده بود که محقق شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: با توجه به افزایش درآمد حاصل از موقوفه حاج محمدحسین خزانه، اقلامی که در قالب جهیزیه پرداخت شده از کیفیت بالایی برخوردار است.

نوروزی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی دفتر موقوفه حاج محمدحسین خزانه یادآور شد: ساخت مرکز دیالیز در شهرستان البرز مهم‌ترین پروژه عمرانی در دست اقدام این دفتر است که تاکنون زمین آن شناسایی شده و در مرحله دریافت مجوز از شهرداری برای آغاز عملیات عمرانی قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز