خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس عنوان کرد:

واحدهای تولیدی به افراد شایسته واگذار شوند/ شورای واحد برای کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۷۱۴

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه جهت رونق و حمایت از کارگران باید واحدهای تولیدی را به فرد شایسته واگذار کنیم، گفت: متاسفانه در این بخش با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.

به گزارش ایلنا، علی راستگو در نشست تخصصی هم‌اندیشی و گفتمان سه جانبه تنظیم و نظارت بر روابط کار استان فارس در شیراز با بیان اینکه همواره از دولت مردان انتظار داریم تا تفکرشان را در رابطه با موضوع خصوصی سازی و واگذاری کارخانه ها تغییر دهند، گفت: بی شک حل شدن این موضوع باعث افزایش رضایت مندی مردم و جامعه کارگری می شود.

این فعال کارگری در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۲۴۰ هزار بازنشسته در استان وجود دارد، افزود: با این اوضاع چگونه می توانیم جوابگوی این افراد باشیم.

راستگو در ادامه با اشاره به موضوع واگذاری واحدها افزود: کارگران و کارفرماها حدود ۹۷ درصد از بانک رفاه را تشکیل می دهند اما این بانک در حد انتظار به این قشر خدمات ارایه نمی دهد.

لزوم شایسته سازی در حوزه کارگری

 شرفی رئیس خانه صنعت معدن استان فارس هم در ادامه با اشاره به تعامل بین کارفرما و کارگر افزود: همدلی و همراهی میان جامعه کارگری و کارفرمایی بیانگر عملکرد مطلوب حوزه کار استان است.

سهراب شرفی افزود: در موضوع کارگری و کارفرمایی باید به سمت اصلاح قوانین گام برداریم.

وی در دامه از نبود یک بستر مناسب برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور انتقاد کرد و گفت: اگرچه در کشورهایی مانند حوزه های خلیج فارس قانون کار ندارند اما ما شاهد یک تعامل مناسب کارگران و کارفرماها در این کشورها هستیم.

شرفی بر لزوم شایسته سازی در حوزه کارگری تاکید کرد و گفت: در صورتیکه کارگری در حوزه تولید با وجدان و دلسوری برای کارفرما فعالیت کند بی شک در مقابل هم کارفرما حقوق و مزایا را به صورت کامل پرداخت می کند.

واحدهای تولیدی به افراد شایسته واگذار شوند/ شورای واحد برای کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان

تشکیل شورای واحد برای کارگاه ها و واحدهای تولیدی استان

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه حمایت از حقوق کارگر و کارفرما بعه عنوان یک اصل اساسی در جمهوری اسلامی برشمرده می شود گفت: همواره در استان فارس تلاش کرده‌ایم تا با نگاه ۳ جانبه گرایی کمک و مشورت بخواهیم.

سهراب مختاری در ادامه ا اشاره به اینکه حفظ شغل موجود و ایجاد اشتغال دو اصل مهم برای فعالیت عای داره کار استان به شمار می رود ادامه داد: با وجود تحریم ها جهت بهره وری نیاز است تا با قانون و انعطاف پذیری خاصی کارهای‌مان را پیش ببریم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی اگر بخواهیم همانند سال های گشته با مشکلات برخورد کنیم بی شک به نتیجه ای مطلوبی نخواهیم رسید چرا که شرایط ما شرایطی متفاوت از گدشته است.

وی با بیان اینکه نیاز است که یک شورای واحد برای کارگاه ها و واحدهای تولیدی استان تشکیل و راه اندازی شود گفت: معتقدیم که دستمزد کارگرانی که در کارگاه های 3 هزار نفری در شهرهای بزرگ فعالیت می کنند باید با دستمزد کارگری که در یک کارگاه 3 نفره در یک استان فعالیت می کنند تفاوت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز