خبرگزاری کار ایران

راشد یزدی مطرح کرد؛

اگر مردم به عنوان اساسی ترین رکن انقلاب نباشند رونق هم نیست

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۵۸۷

حجت‌الاسلام راشد یزدی گفت:مردم با وارد شدن در صحنه، انقلاب کردند و در دین مبین اسلام نیز تاکید فراوان به جایگاه مردم و نقش مردم در صحنه های اجتماعی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، حجت‌الاسلام راشد یزدی در همایش روز جهانی داوطلب و تجلیل از داوطلبین برتر هلال احمر خراسان رضوی در محل سالن کوثر دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: هر انقلابی چهار رکن دارد مردم، رهبری، تشکل‌ها و تداوم که در میان این رکن‌ها، مردم اساسی‌تر هستند و رکن اول حرف نقش اول را دارد. 

وی ادامه داد: اگر مردم نباشند رونق نیست، مردم با وارد شدن در صحنه ، انقلاب کردند و در دین مبین اسلام نیز تاکید فراوان به جایگاه مردم و نقش مردم در صحنه های اجتماعی شده است.

راشد یزدی تصریح کرد: رئیس دولت هم زمان انتخاب وزرا مردم را مدنظر قرار می‌دهد و وزیری را انتخاب می‌کند که با مردم همراه و مهربان باشد.

راشد یزدی اذعان کرد: داوطلبان جامعه هلال احمر نیز به این امر آگاه هستند که در ماموریت ‌ها ، مردم از داوطلب مهمتر بوده و اگر فردی به مشکلات دیگران و حوادث طبیعی و غیر مترقبه که برای همنوعانش اتفاق می افتد بی‌تفاوت باشد به طور حتم مرتکب گناه شده و نمی توان او را مسلمان دانست.

استاد اخلاق حوزه علمیه، با اشاره به ایثارگری ‌های داوطلبین هلال احمر در زلزله و سیل‌های اخیر در کشور بیان کرد: داوطلبین بدون دریافت مزد فداکاری کرده و نیاز به تشکر ندارند زیرا پاداش آن‌ها با خداوند است و انسان‌هایی که نقش خود را در هلال احمر درک می‌کنند، باید زحمات خود را ارج نهند.

وی تاکید کرد: کسانی که برای رضای خدا به مردم خدمت می‌کنند از خداوند دو پاداش می‌گیرند که اولی دریافت پاداش در طول نسل آنها است و خداوند در نسل و فرزندانشان استغنا قرار می دهد وفقیر نمی‌شوند و دوم آبروی اجتماعی که خداوند به آنها هدیه می دهد و به فرزندانشان شخصیت می‌بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز