خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای خراسان‌جنوبی خبرداد:

دستگیری عامل مزاحمت و نشر اکاذیب شبکه‌های اجتماعی در بیرجند

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۱۸۴

رئیس پلیس فتای خراسان‌جنوبی از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «علی محمدپور» اظهار داشت: با ارجاع یک فقره شکوائیه از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند مبنی بر ایجاد مزاحمت، هتک حیثیت و نشر اکاذیب از طریق پیام رسان‌های موبایلی، بررسی موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

محمدپور افزود: براساس تحقیقات به عمل آمده شاکی عنوان داشت از حدود هفت ماه پیش فرد یا افرادی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی با ایجاد مزاحمت‌های متعدد نسبت به من توهین و فحاشی می‌کنند و در یکی از شبکه‌های اجتماعی با هویت من صفحات جعلی ایجاد کرده و پس از ارتباط با دوستانم موجب هتک حیثیت و ارسال موارد کذب شده‌اند و از این طریق باعث از بین بردن آسایش و آرامش ام شده اند که از فرد موصوف شاکی و تقاضای رسیدگی دارم.
 
رئیس‌پلیس‌فضای تولید و تبادل اطلاعات‌خراسان‌جنوبی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت که وی در همان ابتدا به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و در اظهارت خود بیان کرد: تمامی مزاحمت‌ها برای شاکی در شبکه‌های اجتماعی توسط خودم صورت گرفته و هدف و انگیزه خود را انتقام جویی از این طریق عنوان کرد.
 
سرهنگ محمدپور با اشاره به پرونده فوق گفت: به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه همدیگر می‌کنند، هشدار داده می‌شود با اثبات عمل مجرمانه آنها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.
 
وی تصریح کرد: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس   www.cyberpolice.ir   بخش ارتباطات  مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز