خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا کشور:

پلیس فتا، پلیسی مغز افزاری، باهوش و مهندس پرور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۸۶

در هفته ناجا ۵۶ پلیس فتا علاوه بر استان‌ها در شهرستان‌ها نیز راه اندازی شده و توسط مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته تعدادی پرونده ملی در خصوضص جرایم سایبری مانند پانگه آ ۴،۵، ۶ و دستگیری هکرهای سایت وزارت نفت و غیره مورد رسیدگی و کشف قرار گرفته است.

ایلنا: سردار هادیانفر از پلیس فتا، با عنوان پلیسی مغز افزاری، باهوش و مهندس پرور یاد کرد و گفت: با تخصصی وحرفه‌ای عمل کردن این پلیس شاهد کشف درصد بالایی از جرایم سایبری بوده‌ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار هادیانفر با حضور در مراسم تقدیر از کارکنان ساعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ضمن تشریح اهداف و ماموریت‌های پلیس فتا ناجا به شخصیت سازی پرسنل اشاره کرد و بر دانش محور بودن و تخصصی عمل کردن، یادگیری مستمر، گروهی عمل کردن تربیت عزت نفس و رعایت مسایل حفاظتی و مراقبتی کارکنان این پلیس تاکید کرد.

وی ادامه داد: پلیس فتا با توجه به نوپا بودن؛ علی رغم وجود فشار‌ها و تهدیدات بسرعت در مسیر افزایش مطلوب پیشرفت خود در دستیابی به دانش و فناوری‌های نوین، گام‌های بلندی برداشته و در حال حاضر با اهتمام اندیشمندان شاغل در این پلیس؛ پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات توانسته است در بلوغ سازمانی برای رسیدن به تکامل موفقیت‌های داخلی و بین المللی را کسب کند.

این مقام ارشد انتظامی هدف پلیس فتا را تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور عنوان کرد و در ادامه، به چند ماموریت عمده این پلیس شامل تشخیص و پیشگیری از جرایم حوزه سایبر در کشور که بر اساس پیشگیری اجتماعی و وضعی می‌باشد اشاره کرد.

وی گفت: در این رابطه پلیس فتا با اقدامات اجتماعی، اطلاع رسانی، آموزش و برگزاری نمایشگاه‌ها با ایجاد پلیسی جامعه محور پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم را بوجود آورده است.

رئیس پلیس فتا در ادامه پیشگیری وضعی را دشوار کردن نحوه ارتکاب جرم و کاهش جاذبه‌های آماج ذکر کرد و افزود: پلیس فتا در این راستا توانسته حفره‌های سازمان‌های دولتی و غیره را تشخیص داده و اطلاع رسانی کند.

هادیانفر در ادامه ضمن برشمردن کشف جرایم خرد، ملی و سازمان یافته به عنوان یکی دیگر از ماموریت‌های پلیس فتا، اظهار داشت: در هفته ناجا ۵۶ پلیس فتا علاوه بر استان‌ها در شهرستان‌ها نیز راه اندازی شده و توسط مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته تعدادی پرونده ملی در خصوضص جرایم سایبری مانند پانگه آ ۴،۵، ۶ و دستگیری هکرهای سایت وزارت نفت و غیره مورد رسیدگی و کشف قرار گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی واکنش و تشخیص حملات سایبری را از دیگر ماموریت‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور برشمرد و بیان داشت: در این خصوص اقداماتی شامل کشف جرم آن لاین، تشخیص حملات بد افزار‌ها و واکنش در ۲۴ ساعت اول و پی‌گیری پرونده توسط پلیس فتا صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا ناجا در ادامه سخنانش بهره وری پلیس فتا را بسیار مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: رسانه‌های جدید از جمله اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و غیره ابزارهایی هستند که توسعه دانش، اطلاعات و ارتباطات را تسهیل می‌کنند و در این راستا چالش‌ها و تهدیداتی را نیز با خود به همراه دارند.

این مقام ارشد انتظامی در خاتمه از پلیس فتا به عنوان پلیسی مغز افزاری، با هوش و مهندس پرور یاد کرد و گفت: با وجود پلیسی هوشمند در فضای تولید و تبادل اطلاعات و وقوع جرایم تکامل یافته که در آن مته‌مان روش سنتی و جدید را در ارتکاب جرم خود با هم به کار می‌برند، خوشبختانه باز هم با تخصصی و حرفه‌ای عمل کردن این پلیس شاهد کشف درصد بالایی از جرایم سایبری در سال جاری و تنگ شدن عرصه ارتکاب جرم بر مجرمان هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز