خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه خبر داد:

۹۰ درصد جرایم سایبری استان کرمانشاه کشف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۶۲

بیش از ۹۰ درصد جرائم سایبری در استان کرمانشاه کشف شده و با عوامل آن برخورد قانونی به عمل می‌آید.

ایلنا: بیش از ۹۰ درصد جرائم سایبری در استان کرمانشاه کشف شده و با عوامل آن برخورد قانونی به عمل می‌آید.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه در تشریح حوزه فعالیت فتا و اولویت‌های این پلیس، اظهار داشت: پلیس فتا به کلیه جرایم فضای سایبری شامل جرایم اقتصادی، برداشت از حساب‌های بانکی، فیشینگ، جرایم اخلاقی، مزاحمت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی همه موضوعاتی که مبتلا به مردم است رسیدگی می‌کند و در بین این مسائل، برداشت از حساب مردم بیشترین آمار جرایم را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ «اسدالله زحمتکش» در مورد عملکرد ۱۰ ماهه سال جاری این پلیس در کرمانشاه گفت: در ده ماه سال جاری بیش از ۹۰ درصد جرائم انجام شده توسط کلاهبرداران و متهمان کشف شده و ۵۹ درصد از تخلفات فضای مجازی در کرمانشاه به برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب افراد اختصاص داشته است.
وی بیان داشت: نا‌آشنایی بیشتر افراد جامعه به زبان انگلیسی، مهم‌ترین عامل وقوع این جرائم در استان است، پلیس فتا در این خصوص جلساتی را با شورای عالی بانک‌ها در سطح استان برگزار کرده که نتایج و مصوبات مطلوبی در پی داشته است.
این مقام مسئول در خصوص دومین جرم شایع سایبری استان تصریح کرد: کلاهبرداری‌های رایانه‌ای و هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۱۴ درصد دومین رتبه را در این استان به خود اختصاص داده است.
زحمتکش در پایان یاد آور شد: در این نوع جرائم، کلاهبرداران با ارسال ایمیل‌هایی به «آی‌دی» افراد با عناوین مختلفی از قبیل برنده شدن در قرعه‌کشی مبالغی را از اشخاص کلاهبرداری می‌کنند و در جرائمی از قبیل هتک حیثیت و نشر اکاذیب فرد مجرم با انتشار مطالب کذب و دروغین درباره اشخاص و یا انتشار تصاویر خصوصی آن‌ها مرتکب جرم می‌شود که تقریباً همگی آن‌ها کشف شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز