خبرگزاری کار ایران

از شهرک صنعتی شمس آباد به مقصد نجف اشرف؛

اولین محموله ستون های سنگی صحن مطهر حضرت زهرا(ع) بارگیری شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۵۸۳

اولین محموله ستون های سنگی صحن مطهر حضرت زهرا (س) نجف اشرف از شهرک صنعتی شمس آباد بارگیری شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم بدرقه این محموله سنگی به عتبات عالیات که با حضور سید شهاب الدین چاوشی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران،هدایت اله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، محمدصالح ضیایی، بخشدار فشافویه،محمدرضا مس فروش، رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران، گودرزی، معاون اجرایی ستاد عتبات عالیات کشور، مدیرعامل،اعضای هیات مدیره و تعدادی از مدیران کارخانجات شهرک صنعتی شمس آباد  برگزار شد،   نخستین محموله ستون های سنگی ساخته شده از معادن داخل کشور به منظور توسعه صحن حضرت زهرا (س) آستان مقدس علوی از شرکت آذر پرلیت الماس  شهرک صنعتی شمس آباد به مقصد عراق بارگیری شد.

 معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در این آیین  باشکوه با اشاره به اینکه ایرانیان در بازسازی و توسعه عتبات عالیات پیشرو هستند گفت: ساخت صحن حضرت زهرا (س) از سوی ستاد عتبات عالیات اقدامی ارزشمند است که با کمک های مردمی پیش می رود.

سید شهاب الدین چاوشی تصریح کرد: ساخت ستون های سنگی صحن حضرت زهرا (س) که با فناوری نوین انجام می شود موجب افزایش اقتدار ملی است.

معاون استاندار تهران، فرصت بازدید از کارگاه تراش سنگ ویژه طرح توسعه حرم مطهر علوی را بسیار مغتنم دانست و افزود: من به عنوان خادمی کوچک از ستاد عتبات، دست همه کارگران و مهندسانی که با وضو و احترام این ستون ها را در کمال مهارت و ظرافت برای صحن در حال احداث حضرت زهرا (س) تراشیده و آماده می کنند، می بوسم.

چاوشی خاطرنشان کرد: این بنای عظیم که به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و مردم شریف استان تهران در جوار آستان مقدس علوی ساخته می شود، بزرگترین بنای مذهبی و فرهنگی است که در تاریخ اسلام و تشیع به یادگار خواهد ماند.

معاون اجرایی ستاد عتبات عالیات نیز در توضیح ویژگیهای صحن حضرت زهرا(س) گفت: کار ساخت پروژه صحن حضرت زهرا )س) در دو قسمت زیارتی و غیر زیارتی در زمینی به مساحت شش هکتار معادل 60 هزار متر مربع با زیربنایی معادل 218 هزار متر مربع از سال 90 در ضلع غربی حرم مطهر امام علی (ع) آغاز شده است.

گودرزی افزود: مرحله نخست بخش زیارتی این پروژه که در مجموع 100 هزار متر مربع شامل شبستان، مسجد، رواق و بخش های خدماتی ویژه زائران است، فروردین سال جاری همزمان با ولادت دخت پیامبر اکرم(ص) به بهره برداری رسید.

به گفته وی، بخش غیر زیارتی نیز که در مساحتی حدود 118 هزار متر مربع در حال ساخت است، اماکنی شامل حوزه و کتابخانه، اداری و دارالضیافه، پارکینگ و سرویس های بهداشتی را در بر می گیرد که در حال ساخت است.

سیداکبر طاهری، مدیرعامل شرکت آذر پرلیت الماس در گزارش ی از روند ساخت این سنگ ها گفت: 120 ستون ساخته شده از مرغوب ترین سنگ های سبز رنگ مرمر معادن داخل کشور،  به شهر مقدس نجف اشرف در عراق فرستاده شد.

وی با اشاره به اینکه ساخت این ستون ها از شش ماه پیش آغاز شده، تصریح کرد: این ستون های سنگی به لحاظ نوع ساخت و طراحی در دنیا کم نظیرند.

طاهری ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال تمام تعهدات این شرکت شامل 500 ستون گرد،‌ یکصد ستون مربع، ‌هفت هزار مترمربع سنگ دیواره و 14 هزار مترمربع سنگ کف از جنس مرمر سبز، تولید و جهت نصب به صحن حضرت زهرا (س) آستان مقدس علوی منتقل شود.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز