خبرگزاری کار ایران

با معرفی نفرات و گروه‌های برتر؛

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی کردستان به کار خود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۲۸۴

اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی کردستان با معرفی نفرات و گروه‌های برتر امروز در مجتمع فرهنگی و هنری سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس مرکز هنرهای نمایشی استان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کردستان منعقد شده است مبنی بر اینکه تا پایان سال پنج پلاتوی نمایش در شهرهای سنندج، سقز، قروه، بیجار و مریوان احداث خواهد شد و این سالن‌ها قرار است توسط شهرداری‌ها ساخته و توسط مرکز هنرهای نمایشی تجهیز شود.

عبید رستمی خاطرنشان کرد: کار هنری تأثیرگذار نخواهد بود مگر اینکه برای مردم اجرا شود و اگر فقط به اجرا بسنده کنیم به سمت جشنواره زدگی می‌رویم و اگر اجرای عمومی نباشد، هنر تئاتر به یک هنر ویترینی تبدیل می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته 9 نمایشنامه به زبان کردی از اساتید نمایشنامه‌نویسی استان چاپ شده است و اکنون 15 نمایشنامه از هنرمندان استان آماده چاپ است که متأسفانه به دلیل کمبود اعتبار قادر به چاپ آن نشده‌ایم.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی تصریح کرد: مردم کردستان مردمانی فرهنگ دوست و هنرمند هستند که لایق بهترین کارها را دارند.

در این آئین بر اساس رأی هیات‌ داوران جشنواره، در بخش طراحی بروشور لوح تقدیر و جایزه نقدی به دریا عزیززاده طراح بروشور"بچه‌ تابستان "از بانه اهدا شد.

در بخش طراحی لباس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به افشین خدری و مهران مکاری طراحان لباس" داسی از سادیسم برای زن" از سنندج اهدا شد.

در بخش طراحی صحنه ، لوح تقدیر و جایزه نقدی به  کامران جباری طراح صحنه "پستو" از بیجار اعطا شد.

در بخش بازیگری زن، لوح تقدیر و جایزه نقدی به کژال راستبین بازیگر نمایش " پلی از جنس شیشه" مقام اول از مریوان، زهرا ابهری و شایسته فرمانی فرد بازیگران نمایش "پستو" از بیجار به ‌طور مشترک مقام دوم از بیجاروسمورا سیدی اصل بازیگر نمایش "اعترافاتی درباره زنان " مقام سوم از سنندج اهداء شد.

در بخش بازیگری مرد،لوح تقدیر و جایزه نقدی به بازیگران مرد نمایش" پستو" مقام اول از بیجار،افشین خدری بازیگر نمایش " همزاد" مقام دوم  از سنندج و زاهد سبحانی بازیگر نمایش" گاوداری"  مقام سوم از دیواندره تقدیم شد.

در بخش ویژه ، لوح تقدیر و جایزه ویژه به سروش احمدی بازیگر نوجوان نمایش" بچه‌ تابستان" از بانه اهداء شد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی  ، لوح تقدیر و جایزه نقدی به باقر سروش نویسنده نمایش " پستو" مقام دوم از بیجار و نگار نادری نویسنده نمایش" پلی از جنس شیشه" مقام سوم از مریوان اعطا شد.

در بخش کارگردانی لوح تقدیر و جایزه نقدی به سید حسین موسوی و کامران جباری کارگردانان نمایش " پستو" مقام اول از بیجار، کریم خاوری کارگردان نمایش" پلی از جنس شیشه" مقام دوم از مریوان و افشین خدری کارگردان نمایش" داسی از سادیسم برای زن" مقام سوم از سنندج اهداء شد.

در بخش موسیقی هیئت داوران انتخابی نداشتند.

بر اساس رأی هیات ‌داوران این جشنواره، نمایش " پستو" از بیجار و نمایش " پلی از جنس شیشه" از مریوان برای معرفی به سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فجر انتخاب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز