خبرگزاری کار ایران

معاون شهرداری قزوین خبرداد:

بازدید رایگان از موزه مردم شناسی حمام قجر قزوین به مناسبت روز جهانی معلولان

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از بازدید رایگان موزه مردم شناسی حمام قجر جهت بازدید معلولان از این موزه خبرداد.

 به گزارش ایلنا به‌ نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، صادق آریان اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی معلولان بازدید از موزه مردم شناسی حمام قجر امروز 13 آذر ماه جهت بازدید معلولان رایگان است.

وی ادامه داد: در این موزه مجسمه‌های سفالی که مربوط به شستشوی حمام و تعدادی ابزار و اشیای در حوزه مردم شناسی به نمایش درآمده است.

آریان بیان کرد: این موزه از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئین‌ها تشکیل شده است که در قسمت سربینه زندگی اقوام ساکن قزوین مانند تات، مراغی، کرد، لر و ترک به معرض نمایش گذاشته و در تالار میاندر، آیین‌های سیزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواری امام حسین (ع) و در قسمت آخر هم شش شغل حجامت، مکتب‌خانه داری، بارفروشی، آهنگری، تعزیه خوانی، دعانویسی و حلاجی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
 
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: حمام قجر یکی از کهن‌ترین و بزرگترین گرمابه‌های قزوین است که در سال 1057 هجری قمری از سوی امیرگونه خان از امیران شاه عباس صفوی در محله عبید زاکان فعلی این شهر بنام حمام شاهی ساخته شد و پس از مرمت هم اکنون به موزه مردم شناسی تبدیل شده است.

کد خبر : ۴۳۳۹۹۴