خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز مطرح شد:

لزوم آموزش مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی در ترسیم برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۴۹۶

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی، حقوق شهروندی و فرهنگ اقتصاد مقاومتی در ترسیم برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تاکید شد.

به گزارش ایلنا در البرز، سیدحمید طهایی، امروز در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با محوریت " غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان" برگزار شد، با مهم دانستن مقطع فراغت تابستانه و تأثیر شگرف این فصل بر تجربه دانش‌آموزان گفت: بهترین اهداف را می‌توان در قالب برنامه‌های اوقات فراغت نهادینه ساخت و این به هنر اساتید و معلمان برمی‌گردد که چگونه برای آموزش هدفمند دانش آموزان در پوشش اوقات فراغت برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی، حقوق شهروندی و فرهنگ اقتصاد مقاومتی، مولفه هایی اساسی در آماده سازی نسل امروز برای آینده کشور است افزود: دانش آموزان باید از دوران ابتدایی تحصیل با مهارت های زندگی آشنا شوند تا در آینده در مقابل آسیب های اجتماعی مصون بمانند.

استاندار البرز در ادامه با تأکید بر ضرورت تمایز قائل شدن بین اوقات تحصیلی و فراغت قشر دانش آموز تصریح کرد: تفاوت بین برنامه هایی که دانش آموزان در طول یک سال تحصیلی طی می کنند با آنچه در قالب غنی سازی اوقات فراغت در ایام تابستان تجربه می کنند؛ همین برنامه هایی است که در شورای راهبردی آموزش و پرورش برنامه ریزی می شود، بنابراین با توجه ویژه به برنامه های این ایام باید طوری عمل کرد که دانش آموز تفاوت دوران تحصیل و اوقات فراغت را احساس کند.

وی در ادامه با تأکید بر تنوع بخشی به برنامه‌های تابستانه دانش‌آموزان گفت: اگر قرار باشد کلاس های فوق برنامه را در پوشش اوقات فراغت دانش آموزان بگنجانید و حق انتخاب از دانش آموز گرفته شود دیگر رغبتی برای تجربه  اوقات فراغت باقی نمی ماند.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و لزوم  بسترسازی آن در قشر دانش‌آموزی کشور خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی از آموزش و پرورش آغاز می‌شود و باید به صورت جدی در برنامه‌های این نهاد  قرار گیرد.

طهایی در ادامه با بیان این‌که باید مطالب و مسائلی که می‌تواند به نوعی فرهنگ‌سازی در این زمینه باشد از بستر آموزش نهادینه شود، افزود: تربیت نسلی شایسته، مستلزم آموزش مهارت‌های زندگی است که در دوران فراغت از تحصیل"ایام‌تابستان" به بهترین نحو ممکن با ابزارهای آموزشی می‌توان آن را به نوجوانان و جوانان  آموخت.

وی آشنایی با حقوق شهروندی را نیز از الزامات موفقیت دانش‌آموزان در آینده قلمداد کرد و با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت در این زمینه تصریح کرد: آنچه دولت در این زمینه به آموزش و پرورش ابلاغ کرده نیازمند اجرایی شدن است.

استاندار البرز آموزش استفاده از کالاهای ایرانی را بدور از شیفتگی برندهای خارجی، اصلی دانست که در  مقاطع مختلف تاریخی در کشورهایی نظیر ژاپن در باور مردم نهادینه شده، بنابراین باید با ایجاد عِرق ملی در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز