خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای آموزش و پرورش البرز مطرح شد

لزوم بهبود وضعیت آموزشی مناطق حاشیه نشین البرز

استاندار البرز با بیان اینکه این استان 35 نقطه حاشیه نشین دارد گفت: طرح‌های بهبود وضعیت اجتماعی مناطق حاشیه نشین البرز در دست اقدام است.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهائی امروز در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز با بیان این که فعالیت بخش های مختلف آموزش و پرورش استان می بایست برنامه محور باشد بر لزوم تدوین برنامه ای مدون برای سال آینده تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به تکثر مناطق حاشیه نشین استان و همچنین فقدان مدارس در این مناطق افزود: استانداری البرز  طرح هایی را به منظور بهبود کیفی فعالیت های علمی و آموزشی و همچنین ارتقاء سطح کیفیت زندگی مردم در 35 نقطه حاشیه نشین استان در دست اقدام دارد.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر و همچنین مشارکت قابل توجه آموزش و پرورش، در برگزاری این انتخابات گفت: بخش عمده ای از فعالیت های انتخابات از سوی سازمان آموزش و پرورش اجرایی شد که حضور و تلاش 20 هزار نفر از این قشر در جریان برگزاری انتخابات و در پای صندوق های رأی استان ستودنی ست.

طهایی همچنین با اشاره به  فضای سیاسی – اجتماعی ایجاد شده پس از روی کار آمدن دولت یازدهم افزود: خوشبختانه با تلاش دولت تدبیر و امید شاهد  ایجاد امیدواری در کشور هستیم و با وجود مشکلات سختی که در حوزه های اقتصادی طی یک سال اخیر پشت سر گذاشتیم، با مقاومت ملت و تدبیر دولت از برخی  موانع توانستیم عبور کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و معضلات گریبان گیر اقتصاد کشور از جمله کاهش قیمت نفت و همچنین تاثیر تحریم ها بر اقتصادی کشور در سالهای اخیر افزود: در دولت یازدهم، تمام تلاش دولت بر این بود که هیچ واحد صنعتی و اقتصادی به جهت مشکلات و بدهی صنایع تعطیل نشود.

وی با بیان اینکه این رویه در استان البرز نیز درجلسات ستاد تدابیر ویژه و رفع موانع تولید دنبال شد خاطرنشان کرد: تمامی مسائل و مشکلاتی  که در سال های اخیر خاصه در اقتصاد کشور تجربه شد زنجیره وار به هم وصل بود و دولت نیز با تدبیری که اتخاذ کرد موفق شد بخش بزرگی از این موانع را از جلوی راه مردم بردارد.

گفتنی است تأمین زمین جهت احداث مدرسه توسط خیرین در خط 4 حصار کرج، اختصاص مکان ویژه برای فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز و همچنین دستور العمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش برای ریشه کن کردن بی سوادی در استان، از جمله مواردی بودند که در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز در سال 94 بررسی شد.

کد خبر : ۳۵۴۳۱۶