خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبر داد:

زنجان دوازدهمین استان کشور با نرخ تورم تک‌رقمی/ هیات‌ روسی فردا وارد زنجان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۵۱۸

انصاری گفت: براساس مرکز آمار ایران، استان زنجان یکی از اولین استان‌های نرخ تورم 12 ماهه تک رقمی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری عصر امروز در جمع خبرنگاران استان‌زنجان در آخرین نشست‌خبری سال‌جاری با اشاره به نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری استان در 7 اسفندماه، از حضور گسترده مردم زنجان در انتخابات قدردانی کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه در 3 حوزه استان‌زنجان، انتخابات به دور دوم کشیده شده از مردم انتظار داریم همانند دور اول حضور گسترده و حماسی داشته باشند تا مجلس قدرتمند و توانمندی شکل بگیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه مرحله‌دوم انتخابات روز 10 اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، گفت: ضروری است دستگاه‌های مسئول برای برگزاری انتخابات‌سالم و رقابتی قابلیت‌های خود را افزایش دهند.

انصاری با اشاره به اینکه حوزه‌های انتخابیه ابهر، خرم‌دره، سلطانیه، خدابنده، زنجان و طارم دور دوم انتخابات برگزار می‌شود، افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی از 775 هزار و 820 نفر واجد شرایط رای‌دادن در سطح استان، از این تعداد 516 هزار و188 نفر در انتخابات شرکت کردند و برگ رای را اخذ کردند.

وی، همچنین میزان دقیق مشارکت کردم در انتخابات مجلس را 66.53 درصد را عنوان کرد و گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری  تعداد شرکت‌کنندگان، 446 هزار نفر بود که 50 هزار نفر کمتر از مجلس شورای اسلامی است و میزان مشارکت در این انتخابات، 57.5 درصد است.

مقام‌عالی دولت در زنجان وضعیت مشارکت در حوزه‌های انتخابیه استان‌زنجان را یادآور شد و گفت: در حوزه انتخابیه، ماهنشان، قلتوق و بوغداکندی 85 درصد است که بیشترین میزان مشارکت را نشان می دهد.

وی، میزان مشارکت مردم خدابنده را 77 درصد عنوان کرد و افزود: حوزه انتخابیه ابهر، خرم دره و سلطانیه نیز 72.5 درصد بوده است.

انصاری با بیان اینکه در حوزه زنجان و طارم نیز 60 درصد مردم در انتخابات مشارکت کرده‌اند، افزود: از زمانی که نتایج انتخابات اعلام می‌شود کاندیداها شرکت‌کننده 7 روز وقت برای اعتراض دارند که هیات‌های اجرایی و نظارت در این‌خصوص رسیدگی و نتیجه را به شورای‌نگهبان ارائه می‌کنند.

انصاری با اشاره به اینکه تا 20 فروردین‌ماه بررسی همه حوزه‌ها به اتمام برسد و نتیجه نهایی انتخابات پس از اعلام شورای‌نگهبان اعلام شود، افزود: 69 کرسی باقی‌مانده 10 اردیبهشت تعیین تکلیف می‌شود.

استاندار زنجان همچنین از سفر هیاتی از استان چلیابینسک روسیه به ریاست استاندار این شهر در پاسخ به سفر استاندار زنجان در سال 91 به این استان خبر داد و گفت: تعدادی از وزاریآن ایالت نیز به زنجان می‌آیند و 30 نفر از صاحبان صنایع و سفیر فدارسیون روسیه نیز میهمان زنجانی‌ها خواهند بود.

انصاری با اشاره به بازدید آثار تاریخی از سوی این مجموعه و تعدادی از واحدهای صنعتی گفت: جلسات رودرو با صاحبان صنایع استان برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری جلسه‌های کاری مسئولان استان‌زنجان با هیات‌روسی و مبادله برخی تفاهم‌نامه‌ها و بررسی زمینه‌های همکاری دوجانبه بین استان زنجان و استان چلیابینسک روسیه خبر داد.

انصاری در ادامه به نرخ تورم در استان زنجان اشاره کرده و گفت: براساس مرکز آمار ایران،‌ استان‌ زنجان یکی از اولین استان‌های نرخ تورم 12 ماهه تک‌رقمی است. نرخ تورم کشور 11.8 درصد است و این نرخ برای استان زنجان 9.8 درصد است که با 2 درصد کمتر جزو 12 استان دارای نرخ تورم یک‌رقمی کشور است.

استاندار زنجان ادامه داد: براساس سیاست دولت برای ایجاد صنایع کوچک مرتبط با بخش‌کشاورزی، ضمن تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده به مناطق محروم نیز کمک کنند و نواحی صنعتی به عنوان سهمیه مشخص شده تا اجرایی شود.

وی متذکر شد: ناحیه صنعتی در منطقه قیاس‌کندی، بزینه‌رود خدابنده، سو کهریز خرم‌دره، چورزق طارم، حلب ایجرود به تصویب رسیده و برای سال‌آینده ماهنشان، زنجان‌رود، ابهر نیز راه‌اندازی می‌شود.

استاندار زنجان کارکرد این نواحی صنعتی را شکل‌دادن به صنایع کوچک در بخش مرتبط با کشاورزی و معیشت روستایی عنوان کرد.

انصاری همچنین به یکی از مطالبات مردم آذری‌زبان در زمان تبلیغات انتخاباتی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت:  طبق قولی که حسن روحانی در سفر به تبریز داده بودند درخصوص ایجاد فرهنگستان زبان و ادب آذری، با بررسی‌های انجام شده، به جای اینکه فرهنگستان ایجاد شود نهادی فراتر به عنوان بنیاد ایجاد شود تا کل فضای ادب، هنر و فرهنگ آذربایجان را شامل شود.

وی در این خصوص توضیح داد: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان که حول استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان‌غربی و شرقی شکل گرفته در خانه پروین اعتصامی شاعره معروف ایران راه‌اندازی می‌شود که این بنیاد دفاتر استانی نیز خواهد داشت. همچنین استاندار زنجان به عنوان نائب‌رئیس هئیت امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان انتخاب شد.

انصاری همچنین به لزوم تلاش برای جذب گردشگر اشاره کرد و افزود: شهر زنده گردشگر را جذب می‌کند و توصیه شده اصناف زمان عید نوروز فعالیت داشته باشند. اصناف و کسبه این موقعیت مناسب را درک کرده و زمینه حضور و ماندگاری گردشگران را فراهم کنند.

وی درباره نرخ قیمت کالاها در این استان هم اشاره کرد و گفت: قیمت کالاها در استان زنجان در 4 ماه گذشته ثابت بوده است.

استاندار زنجان در پایان درباره میوه شب عید هم گفت: میوه شب عید زنجان تامین شده و عرضه آن از امروز  آغاز و قیمت میوه افزایشی نداشته و دولت دنبال عرضه میوه برای فروش نیست، بلکه مداخله می‌کند تا قیمت متعادل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز