خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در جمع خبرنگاران:

منابع بلوکه‌شده ایران کمتر از میزان خسارت‌نفتی در سال‌جاری بوده/ کاندیداها شعور مردم را نادیده نگیرند

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۴۱۵

استاندار زنجان گفت: منابع بلوکه‌شده ایران خیلی کمتر از میزان خسارت نفتی در سالجاری بوده است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، جمشید انصاری شامگاه  امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پشت سرگذاشتن بخش‌هایی از توافق هسته‌ای و ورود به مرحله اجرایی برجام اظهار داشت: این امر نشان داد منطق درست این گفت‌وگو در محاسبات بین‌المللی بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه همدلی و وحدت‌ملی گروه‌ها در این زمینه دارای نقش اساسی در عرصه‌های مختلف بوده، افزود: تیم دیپلماسی با همدلی و وحدت به این مهم دست یافتند.

انصاری در ادامه با اشاره به رفع تحریم‌های اقتصادی ابراز امیدواری کرد دولت بتواند امکاناتی و گام‌های موثری را در راستای کاستن از مشکلات مردم بردارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه اقتصاد ملی دارای موقعیت و شرایط حساس توام با وجود مشکلات هستیم، اضافه کرد: منابع بلوکه‌شده ایران خیلی کمتراز میزان خسارت نفتی در سالجاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت در درآمدهای ملی در این زمینه دچار ضرر شده، ادامه داد: کشور با توجه به داشتن شرایط رکود اقتصادی و تورم دارای شرایط ویژه است. با به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای دسترسی به منابع‌ارزی و منافع بین‌المللی بیشتر از گذشته خواهد شد.

انصاری رونق گرفتن واحدهای تولیدی را مهم ارزیابی کرد و گفت: درآمدهای مالیاتی و درآمد نفتی برای دولت همواره حائز اهمیت بوده و دولت در این زمینه شاهد مشکلاتی در سال آینده خواهد بود.

مقام‌عالی دولت در استان اضافه کرد: ما  اخیرا شاهد رشد کمتر از 2درصدی در کشور بودیم و در حال حاضر شاهد تنگناهای زیادی هستیم.

استاندار زنجان، همچنین تحولات بزرگ اقتصادی در این زمینه را مهم و اساسی برشمرد.

انصاری در بخشی از سخنان خود، فرایند ثبت‌نام داوطلبان و بررسی صلاحیت‌ها را در استان زنجان187نفر عنوان کرد و گفت: در مرحله رسیدگی نهایی صرفا 100نفر از این تعداد به تایید رسیده است. در این مرحله 46 درصد ثبت‌نام کنندگان وارد عرصه رقابت شدند.

انصاری تاکید کرد: به نظر می‌رسد این حجم از رد صلاحیت ها با توجه به منویات مقام معظم رهبری نیازمند تجدیدنظر است .

استاندار زنجان ابراز امیدواری کرد که شورای‌نگهبان با توجه به منویات مقام معظم رهبری در تجدیدنظر صلاحیت افراد را با توجه به سلایق و نقطه‌نظرهای گوناگون و متعدد مردم و کاندیداها در نظر بگیرد تا مردم و کاندیداها بتوانند با شور و اشتیاق بیش از پیش وارد عرصه رقابت برای برگزاری انتخابات توام با دخالت سلایق متعدد شوند.

انصاری درادامه با بیان اینکه امیدواریم کاندیداهای انتخاباتی در چارچوب قانون حرکت کنند، تاکید کرد:  محتوای گفته‌های کاندیداها نیز توسط ستاد انتخاباتی رصد خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به پرهیز افراد از توهین به شعور مردم در حوزه انتخاباتی افزود: نباید در این خصوص کاندیداهای انتخاباتی با اظهارنظرهای بی‌مورد عملکرد 36 ساله انقلاب را زیر سوال ببرند.

مقام‌عالی دولت در استان با اشاره به دستاوردها و اقدامات انجام گرفته طی این سال‌ها برای مردم تاکید کرد: کاندیداها برای دستیابی به رای مردم نباید بدون در نظر گرفتن شعور مردم خود را تبلیغ کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر پرهیز کاندیداها برای دوری از دادن اطلاعات غلط به مردم، افزود: تعدادی نیز در این زمینه دارای اطلاعات هستند که نباید درصدد سیاه‌نمایی باشند.

انصاری با بیان اینکه در حال حاضر مردم دارای آگاهی موثر و کافی هستند، تاکید کرد: کاندیداهای انتخاباتی از صرف هزینه‌های گزاف در بحث تبلیغات انتخاباتی بپرهیزند چون مردم دارای آگاهی و اطلاعات بالا هستند.

وی، با توصیه با کاندیداهای انتخاباتی بیان کرد: انصاف و توانمندی‌ها، درک و فهم و شعور بالای مردم در این زمینه در نظر گرفته شود.

استاندار زنجان در ادامه اظهارداشت: استان زنجان فاقد بدهکاری عمده به پیمانکاران در حوزه‌های مختلف است است و در مجموع استان زنجان جزو استان‌هایی است که حجم بدهی آن نسبت به استان‌های دیگر بسیار کمتر است.

انصاری درپایان افزود:  تالار بزرگ زنجان سال‌آینده اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز