خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در جمع خبرنگاران :

استان‌زنجان آماده برگزاری انتخابات است/ دارای کمترین رکود اقتصادی بوده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۹۰۰

استاندر زنجان ، گفت : با توجه به وجود شرایط رکود اقتصادی درکشور، اقتصاد استان زنجان دارای کمترین رکود در سطح کشوربوده است .

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان، جمشید انصاری شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ راه نقشه‌زنجان برای تبدیل به قطب صنایع برق، الکترونیک و آی تی،  گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تبدیل استان به این مهم در حال نهایی و انجام شدن  است.

استاندار زنجان با بیان اینکه شوراهای راهبردی دراین زمینه تشکیل شده، افزود: اقدامات مرتبط و امور اجرایی با وزارتخانه‌های مربوطه نیز در این خصوص انجام گرفته است.

انصاری در ادامه با اشاره به جزئیات اقدامات دولت دراین راستا اظهار داشت: هدف‌گذاری کمی در این راستا صورت گرفته است.

وی همچنین اضافه کرد: استان زنجان تا پایان برنامه ششم جزو 5 استان برتر کشور در این زمینه خواهد بود.

استاندار زنجان با اشاره به استقرار صنایع آی‌تی و الکترونیک در استان و ایجاد زیر ساخت‌ها دراین خصوص را اقدامات مطلوب عنوان کرد و گفت: استقرار این واحدهای صنعتی از دهه فجر سال‌جاری در استان با اختصاص زمین عملیاتی  می‌شود.

مقام عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به سفر اخیر معاون اول رئیس‌جمهور به استان زنجان برای ایجاد زیر ساخت‌های حوزه‌های اقتصادی و عمرانی اظهار داشت: برای اقدامات عمرانی و صنعتی سال آینده در استان در زمینه جذب اعتبارات اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی،  اجرایی طرح‌های عمرانی الویت‌دار را همراه با جذب و تامین اعتبارات حائز اهمیت در سطح استان، برشمرد و گفت: تامین منابع ارزی پروژه‌های قابل اجرا مهم و اساسی است.

انصاری همچنین تصریح کرد: خاک‌معدن انگوران زنجان باید در بورس کالا عرصه می‌شد و واحدهای نیازمند فاقد توانایی تامین خاک نیز باید نیازهای خود را تامین می‌کردند. 35 واحد صنعتی با عدم امکان تامین خاک روبرو و در آستانه تعطیلی قرار داشتند که با اقدامات اخیر مشکلات‌شان رفع می‌شود.

مقام‌عالی استان ادامه داد: اقداماتی در سفر اخیر معاون‌اول رئیس‌جمهور به استان انجام شد و نگرانی واحدهای سرب و روی زنجان نیز در این زمینه برطرف شد.

استاندر زنجان  همچنین در زمینه تخصیص اعتبارت نیز تصریح کرد: با توجه به وجود شرایط رکود اقتصادی درکشور استان زنجان بنا به دلایلی دارای  کمتر تاثیر دراین راستا بوده است.

مقام‌عالی استان توان مصرف‌کنندگان و تولیدات غیرنفتی را در این زمینه برای استان مهم ارزیابی کرد و گفت: محصولات تولیدی استان صنایع واسطه‌ای است و جنبه صادراتی دارد که این موارد در این راستا برای استان مهم بوده و باعث شده استان زنجان در این‌خصوص کمتر تحت تاثیر باشد. اقتصاد استان زنجان دارای کمترین رکود در این زمینه بوده است. در این خصوص در استان زنجان در آینده شاهد آثار مطلوب خواهیم بود.

وی آمار در آمدها و هزینه خانوارهای استان‌زنجان از سال  88را دارای شکل‌گیری پس‌انداز منفی عنوان کرد و گفت: در این زمینه عملا پس اندازی در خانوارها نبود و کمی درآمد های خانوارها باعث  رشد منفی بوده است ولی از سال 93 این روند دارای روند عکس  داشته  است.

استاندار زنجان، نسبت هزینه‌ها بر درآمد خانوارها را دراین زمینه در مقایسه با سطح کشوری در استان 89 درصد بیان کرد و گفت: نسبت درآمد کشور دراین زمینه معادل بوده است.

 وی ، در بخشی از سخنان خود، نسبت درآمدهای استان‌زنجان را در مقایسه با کشور دارای پس‌انداز مثبت و بالاتر از میانگین سطح کشوری در سال‌های اخیر دانست و گفت: این نسبت بین خانوارهای روستایی نیز مطلوب بوده است.

وی زنجان را در شاخص‌های با نسبت درآمدها و هزینه‌ها در سال‌های اخیر جزو 3 استان کشور برشمرد و گفت: استان زنجان در مسیر توسعه قرار دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی استان دارای مشکلاتی هستند، گفت: واحدهای تولیدی باید تولید داشته باشند تا بتوانند حقوق و مزایی کارگران را پرداخت کنند و به تخلفات نیز در این زمینه رسیدگی می‌شود.

انصاری همچنین با اشاره به اینکه تا زمانی که مردم خودشان به نتایجی در زمینه تنظیم بازار اقدام نکنند، اقدامات بی‌نتیجه خواهد بود، افزود: در تنظیم بازار نقش خود مردم مهم و اساسی است.

وی، با بیان اینکه نمی‌توان در بازار دخالت زیادی در این زمینه داشت، اضافه کرد: در آینده نزدیک برای 20 قلم کالا قیمت توصیه‌ای خواهیم داشت.

 انصاری همچنین با بیان اینکه با نزدیک‌شدن به زمان انتخابات و آماده‌شدن برای این مهم در حال حاضر کنترل زیر ساخت‌های ارتباطی برای شمارش آراء و صندوق‌ها را در دستور کار داریم، تصریح کرد: ستادهای انتخابی شکل گرفته است.

استاندار زنجان در این زمینه اظهار داشت: ما در آینده وارد فاز جدید اقدامات ویژه انتخابات خواهیم بود و هم اکنون بالغ بر  4 هزار و 700 نفر در کشور و 60 نفر در استان به صورت جدی وارد این حوزه شده‌اند.

استاندار زنجان در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در انتخابات‌آینده شاهد یک رقابت سالم توام با انتخابات پرشور خواهیم بود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز