خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین مطرح کرد:

آماده برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم و قانونی هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۳۳۰

استاندار قزوین گفت: استان قزوین، آماده برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم و قانونی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در بیست و هشتمین جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور اعضای شورای تامین و فرمانداران استان برگزار شد، افزود: از برکات و دستاوردهای بسیار مهم نظام جمهوری اسلامی موضوع برگزاری انتخابات است به گونه‌ای که حق تعیین سرنوشت به خود مردم واگذار شده و ما باید نسبت به این نعمت قدردان باشیم.

وی تصریح کرد: مصداق واقعی این نعمت بزرگ که یادگار امام عزیز است، در کشور ایران پیاده و عملی می‌شود و همه مسئولان نظام و بنیان‌های مدیریتی کشور از رهبری و خبرگان رهبری گرفته تا ریاست جمهوری، مجلس و شوراها با رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شوند

همتی با اعلام اینکه"به عنوان مجریان و ناظران انتخابات، نامزدها و طرفداران همه باید قدردان این جایگاه و نعمت باشیم" خاطرنشان کرد: باید از این نعمت محافظت کرده و قدر آن را بدانیم و مراقب این امانت باشیم.

وی گفت: برای تأمین نظر شخصی و جناحی در انتخابات نباید از قانون و اخلاق عدول کرد بنابر این تأمین امنیت، نظم و آرامش در انتخابات ، خط قرمز مسئولان و مجریان انتخابات است.

استاندار با اشاره به بلوغ سیاسی و معرفتی مردم استان اظهار کرد: با وجود اندیشه ها و سلایق مختلف و متفاوت سیاسی که در استان وجود دارد اما شاهد رفتار منطقی و قانونی از سوی گروه‌ها و جریان‌های مختلف در آن هستیم .

همتی عنوان کرد: باید ساز و کار مناسب را برای تامین نظم و امنیت و صیانت از حقوق نامزدها ایجاد و فراهم شود تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم که مهمترین و اصلی ترین مسئله است.

وی تصریح کرد: هر کسی که ادعای پیروی و اطاعت از امام، رهبری و نظام را دارد باید رعایت قانون و اخلاق اسلامی را در سرلوحه برنامه ها و فعالیت‌های انتخاباتی خود قرار دهد و از هرگونه تخریب، توهین و فضاسازی پرهیز کند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به حساسیت و ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو افزود: وقتی دشمن حضور پرشور و نشاط مردم را در انتخابات ببیند، متوجه می‌شود که ملت، بیدار و حامی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی گفت: بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی، اعتماد مردم به نظام است که باید از آن صیانت شود و انتخابات پیش رو نیز باید در کمال امنیت، آرامش، نظم و انظباط برگزار شود تا شاهد شور، نشاط و مشارکت حداکثری مردم باشیم.

استاندار با بیان اینکه"پذیرش و رعایت قانون باید در دستور کار همه باشد"اظهار کرد: از هیات‌های اجرایی، نظارت، داوطلبین و هواداران نامزدها می‌خواهیم که قانون را رعایت کنند و نامزدهای انتخابات نیز هواداران خود را توجیه نمایند که از تخریب یکدیگر پرهیز و اجتناب کنند.

همتی افزود: باید تلاش کنیم یک انتخابات باشکوه، باعظمت و با ویژگی‌های برجسته و در تراز مردم استان برگزار شود تا پس از انتخابات، کاپ اخلاق انتخابات از سوی مسئولان به مردم استان قزوین اهداء شود.

استاندار در پایان با اشاره به اهمیت و نقش رسانه‌های جمعی در فضاسازی و ایجاد شور انتخاباتی بیان کرد: رسانه های جمعی بویژه صداو سیما نقش موثری در ایجاد فضای پرشور و بانشاط انتخاباتی ایفا می‌کنند و انتظار می رود در مدت باقی مانده همه نیرو، امکانات و برنامه های خود را به موضوع انتخابات و تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری بسیج کنند.

استاندار قزوین خبر داد: فرمانداران و بخشداران باید انتخاباتی عادلانه، در فضایی امن، بی‌طرفانه و همراه با مشارکت حداکثری برگزار کنند و ارزیابی کارنامه آنها در این خصوص به بعد از انتخابات موکول می‌شود و امیدواریم دست اندرکاران برگزاری انتخابات بتوانند از این آزمون سربلند بیرون بیایند.

استاندار قزوین افزود: کسانی که انتخابات را در حوزه مدیریتی خود با آرامش برگزار کرده و رفتار عادلانه با تمام مردم و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات داشته باشند، قطع‌ به یقین در این ارزیابی از امتیاز بالاتری برخوردار می‌شوند.

همتی با بیان اینکه هیات‌های بازرسی انتخابات باید با فرمانداران و بخشداران هماهنگ باشند، تصریح کرد: اعضای صندوق‌های جمع‌آوری آرا و سایر اعضای هیات اجرایی باید دقت داشته باشند در هنگام برگزاری انتخابات اگر کسی عصبانی و یا درگیر شد با متانت و به آرامی با وی سخن بگویند تا از درگیری جلوگیری شود.

وی گفت: قطع‌ به یقین پیامی که می‌خواهید منتقل کنید اگر با آرامش بیان شود روی شنونده بهتر و راحت‌تر اثر می‌گذارد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه رئیس و دبیر ستاد و مسئولان کمیته‌ها، رئیس و دبیر هیات بازرسی انتخابات و فرمانداران به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته برای برگزاری یک انتخابات پرشور، بانشاط و با مشارکت حداکثری پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز