خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مسکن آذربایجان غربی:

۳۴ درصد بافت روستایی استان فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۶۵۰

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از فرسوده بودن ۳۴درصد بافت روستایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام ( ره ) گفت: بهره‌ برداری از یک هزار واحد مسکن روستایی، تحویل۱۵۰۰ واحد به زلزله زدگان خوی با اعتبار ۶۹۰۰ میلیارد ریال، اجرای ۳۴ طرح هادی روستایی با اعتبار ۵۳۵ میلیارد ریال و تحویل ۵ هزار جلد سند روستایی در این ایام انجام می گیرد.

مقدم افزود: از کل ٣۴ هزار و ۵۴٨ واحد ثبت نامی های استان در طرح نهضت مسکن ملی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۶ هزار و ۴۴۳ نفر واجد شرایط شناخته شده اند که از این تعداد  تاکنون ۴ هزار و ۴۸۴ نفر مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده و تعداد و ۳هزار و ۳۳۸ واحد زمین تحویل متقاضیان شده است.

وی در خصوص طرح مسکن روستایی نیز از مردم درخواست کرد برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

مقدم مشکل اصلی در استان را مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد و گفت: این مشکل عمدتا در جنوب استان وجود دارد  که بسیاری از شهروندان بر اساس اعتقادات شرعی دنبال تسهیلات بانکی نیستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی هشدار داد : متاسفانه میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در آذربایجان غربی ۳۴ درصد است و در صورت اتفاق ناخوشایند زلزله شبیه زلزله خوی  شاهد خسارت جبران ناپذیری خواهیم شد.

مقدم ضمن درخواست از مردم برای مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی خود تصریح کرد: در سال جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰  واحد مسکن روستایی مقاوم سازی می شود که عملیلت مقاوم سازی  ۵ هزار و ۵۰۰ واحد آغاز شده است.

وی بیان کرد: ۲۰۰هزار سند روستایی در ۷۸درصد روستاهایی استان صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز