خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبرداد؛

راه‌اندازی 40 بازارچه دائم و موقت صنایع‌دستی نوروزی در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۸۷۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس از راه‌اندازی 40 بازارچه دائمی و موقت صنایع‌دستی نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی امروز 3 فروردین‌ماه 1403 با بیان اینکه بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنر سنتی نوروزی درکنارآثار شاخص گردشگری و تاریخی سراسر استان راه‌اندازی شده است گفت: این بازارچه ها باهدف معرفی و فروش محصولات و تولیدات هنرمندان و صنعتگران استان فارس برپاشده و در برخی از غرفه‌ها نیز تولید محصولات به‌صورت زنده (ورک شاپ) است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس افزود: چنین اقدامی تأثیر به سزایی در شناخت مسافران نوروزی و بازدیدکنندگان از هنر دست هنرمندان و صنعتگران استان فارس دارد. 

ثابت اقلیدی گفت: در حال حاضر در اماکن شاخص و پرتردد گردشگری چون مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ و سعدی، ارگ کریم‌خانی در شیراز و شهر تاریخی بیشاپور در کازرون، محوطه‌های جهانی پاسارگاد و تخت جمشید همچنین شهرستان‌های داراب، فیروزآباد و تیمچه صرافیان آباده این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های عرضه محصولات دست‌ساز هنرمندان فارس برپاشده است. 

وی با اشاره به اینکه در محور حافظیه شیراز 62 غرفه صنایع‌دستی نوروزی موقت دایراست افزود: درمجموعه هایی تاریخی چون حمام وکیل، سرای مشیر، ارگ کریم‌خانی و خانه تاریخی سعادت در شیراز بازارچه دائم صنایع‌دستی راه‌اندازی شده که مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس با اشاره به اینکه از روز اول نوروز بیش از 300 غرفه صنایع‌دستی نوروزی در سراسر استان دایر شده است گفت: بازارچه‌های نوروزی فارس تا پایان تعطیلات نوروزی در اماکن مذکور پذیرایی مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز