خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبرداد؛

جشنواره بنی‌آدم 5 فرودین ماه در شیراز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۹۳۵

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری جشنواره «بنی‌آدم» باهدف تکریم از مهمان‌نوازی مردم این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه جشنواره «بنی‌آدم» 5 فرودین ماه 1403 در شیراز برگزار می‌شود گفت: روز 5 فرودین ماه 1398 درحالی‌که ده‌ها هزار مسافر نوروزی مهمان شیرازی‌ها بودند سیلی همه را غافلگیر کرد و تعدادی از هم‌وطنان گرفتار سیل شدند در آن روز مردم شیراز حماسه‌ای از جنس مهربانی، محبت گذشت و مهمان‌نوازی خلق کردند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، افزود: مردم شیراز با مهمان‌نوازی خود صحنه‌ای را در آن روزبه تصویر کشدید که ترجمه و تفسیر عملی مصرع «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند هستند.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه جشنواره بنی‌آدم درواقع فرصتی برای تکریم آیین سنتی و رسم مهمان‌نوازی مردم فارس به‌خصوص شیرازی‌هاست، ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قصد داریم در این روز از صنوف و افراد خیری کار در روز 5 فروردین‌ماه 1398 بدون هیچ چشم‌داشتی به کمک مردم سیل‌زده شتافتند تقدیر کنیم و این رسم مهمان‌نوازی را گرامی بداریم. 

وی عنوان کرد: اجرای این مراسم دلگرمی برای مسافرانی است که امسال راهی شهر ادب و هنر می‌شوند تا با اطمینان خاطر گوشه آن را ببینند و به خاطر بسپارند، زیرا می‌دانند در این شهر هستند کسانی که اگر خانه‌ای محقر و دستی تنگ هم داشته باشند در شرایط سخت اقتصادی هم درهای خانه خود را با آغوش بازمی‌گشایند تا چنانچه مسافری درراه نماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز