خبرگزاری کار ایران

همزمان با شروع سال جدید صورت گرفت؛

آغاز به کار نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۶۲۹

همزمان با آغاز نخستین روز از نوروز ۱۴۰۳، نمایشگاه نوروزی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی قزوین در مجموعه دولتخانه صفوی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه گفت: براساس روال سال‌های گذشته و با هدف حمایت از تولیدات داخلی و معرفی صنعتگران و آثار تولیدی آنها، نمایشگاه نوروزی صنایع‌ دستی استان با ۲۰ غرفه در دولتخانه صفوی، محوطه کاخ موزه چهلستون راه‌اندازی شده‌ است.

سیدمیثم حصاری تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار هنرمندان در رشته‌های تولیدات چرم دست‌دوز، گلیم‌بافی، نقاشی پشت شیشه، تراش سنگ‌های قیمیتی، خراطی چوب، سفال و سرامیک، کاغذسازی سنتی و سایر هنرهای دستی منطقه به‌ نمایش درآمده‌ است.

به گفته وی، همچنین تولیدات چاقوی زنجان نیز در یکی از غرفه های این نمایشگاه به معرض عرضه و نمایش گذاشته شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از امروز تا ۱۲ فروردین ماه جاری و همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱ میزبان شهروندان قزوین و مسافران نوروزی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز