خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

حفاری غیر مجاز در مهستان یک نفر را به کام مرگ کشاند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۷۲۴

دو نفر از محل متواری شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از کشف یک مورد حفاری غیر مجاز در(مهستان) شهر جدید هشتگرد خبر داد که منجر به فوت یک نفر و متواری شدن دو نفر شده است.

به گزارش ایلنا از البرز، سرهنگ مهدی داور اظهار کرد: در بررسی‌های میدانی مشخص شد که حفاری غیر مجاز به قصد تحصیل اشیاء تاریخی در روز ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ توسط سه نفر صورت گرفته است. در تاریخ ۲۲ اسفند یگان حفاظت این اداره کل به محل عزیمت نمود و متاسفانه مشخص شد یک نفر از حفاران در محل حفاری بر اثر سقوط سنگ عظیم الجثه 3 تنی، جان باخته و دو نفر بعدی از محل متواری شده اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه پرونده‌ای در این خصوص در کلانتری ۱۵ شهر مهستان برای دستگیری حفاران غیر مجاز تشکیل شد، اظهار کرد:  با تلاش مأموران آتش نشانی و دیگر دستگاه‌های امدادی، انتظامی و قضایی جسد از محل خارج و به سردخانه بیمارستان منتقل شد و پرونده برای تحقیقات تکمیلی به اداره آگاهی شهرستان ساوجبلاغ ارجاع داده شد. 

داور افزود: محل حفاری که مملو از سنگ‌های رودخانه‌ای بود و محیط پیرامون آن مورد بازرسی دقیق قرار گرفت و هیچگونه آثار تاریخی‌فرهنگی مشاهده نشد اما اقدامات و بررسی‌های دقیق‌تر توسط کارشناسان میراث فرهنگی در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز