خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت ساخت بنای مسکونی در اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۱۵۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ساخت و ساز بنای مسکونی در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.

به گزارش ایلنا، خسرو شهبازی  بیان کرد: طی روز‌های اخیر خبر‌ها و کلیپ‌هایی در فضای مجازی مبنی بر آزاد شدن و امکان ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون نیاز به اخذ مجوز منتشر می‌شود که واقعیت ندارد و کذب است.

وی اضافه کرد: با استناد به رای شماره ۷۲۴ سال ۱۳۹۱ هیات عمومی دیوان عالی کشور، به هیچ وجه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی آزاد نیست و مردم، فریب افراد سوداگر را که با عنوان‌های وکیل و یا کارشناس زمین به نشر اطلاعات نادرست در فضای مجازی می‌پردازند، نخورند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود، قبل از انجام هرگونه معامله زمین کشاورزی از دارا بودن مجوز بنای احداثی اطمینان حاصل و از خرید املاکی که دارای ساخت و ساز غیرمجاز می‌باشد، خودداری کنند.

شهبازی اظهار کرد: مالکان، متصرفان و کشاورزان که قصد ایجاد بنا اعم از اتاق نگهبانی و یا طرح کشاورزی و صنعتی و تولیدی در زمین کشاورزی را دارند، قبل از هرگونه خرید مصالح و اقدام به ساخت با مراجعه به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان مجوز مربوطه را اخذ کنند، در غیر اینصورت قانون هیچ گونه مماشاتی با مرتکبان تغییرکاربری غیرمجاز نخواهد داشت.

وی ادامه داد: حفظ و حراست اراضی کشاورزی ضامن تامین امنیت غذایی کشور بوده و مستلزم همکاری و مشارکت و تعامل دوسویه دولت و مردم است.

وی افزود: در این راستا هر یک از شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی آن را از طریق سامانه تلفنی ارتباطات مردمی ۱۳۱، سایت جامع اطلاعات مکانی (CMS) سازمان امور اراضی کشور (https://cms.laoi.ir) و ثبت تخلف با اپلیکیشن امور اراضی اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز