خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

اجرای ۴ فقره حکم قلع و قمع بنا و محدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۴۸۸

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، از اجرای ۴ فقره احکام قلع و قمع و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی ارومیه خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجتبی قلنجی با اشاره به قلع و قمع  ۴ فقره محدثات  در اراضی کشاورزی ارومیه گفت: در این راستا ۱۶۲ متر مربع از اراضی باغی و زراعی شهرستان که با تغییر کاربری غیر مجاز مواجه شده بودند، با هماهنگی نیروی انتظامی و نماینده دادستان شهرستان قلع و قمع و به حالت اولیه اعاده شد.

قلنجی ادامه داد: این احکام اجرایی به تعداد یک مورد حکم قطعی قضایی ماده ۳ شامل احداث بنای غیر مجاز به مساحت  ۱۰۰ متر مربع و ۳ مورد حکم تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی شامل فنس کشی و بنگاه معاملاتی و دیوارکشی در محدوده روستای سارالان شهرستان ارومیه بود.

وی اضافه کرد: هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی به طور مستقیم موجب کاهش مساحت موجود در اراضی کشاورزی و در نتیجه کاهش تولید محصولات کشاورزی می‌شود که این موضوع در دستیابی به خودکفایی و توسعه صادرات و تولیدات کشاورزی استان نقش بسزایی دارد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مقابله با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مستلزم همکاری دیگر دستگاه‌های دولتی اعم از اداره مسکن و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بخشداری ها و دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی روستاها و شهرداری است که از طریق ارتقای سطح اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توسط رسانه های جمعی مخصوصاً صدا و سیما، ائمه جمعه و سازمان های مردم نهاد غیر دولتی می توان مشارکت مردمی را در قبال جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در استان افزایش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز