خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان:

۵۷۷ هکتار از اراضی ملی در مازندران رفع تصرف شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۶۲۱

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان گفت: ۵۷۷ هکتار از اراضی ملی امسال از دست متخلفان رفع تصرف شد.

سرهنگ مجید ذکریایی در گفت گو با ایلنا به اهم فعالیت‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران_ ساری اشاره و از تشکیل ۱۳۹۴ فقره پرونده ماده ۸ ( حمل غیرمجاز چوب‌آلات جنگلی و صنعتی) خبر داد و گفت: در همین راستا ۱۲۰۶ نفر دستگیر و ۱۳۰۴ خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

وی افزود: همچنین ۴۴۱ متر مکعب چوب‌آلات صنعتی از متخلفین و کارگاه‌های متخلف کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران_ ساری گفت: در همین‌مدت ۱۷ هزار و ۱۹۰ کیلوگرم زغال غیر مجاز از کوره‌داران غیر مجاز و همچنین حین حمل و‌خروج از استان کشف و ضبط شد.

سرهنگ ذکریایی از شناسایی ۶ هزار و ۷۶۰ کیلوگرم چوب‌آلات طاق در استان مازندران خبر داد و افزود: طی این بازه زمانی ۲۶ مورد کارگاه غیر مجاز استان برابر دستور دستگاه قضایی پلمپ شد.

وی همچنین  به خریداران و‌حاملین چوب‌آلات غیر قانونی در بستر رودخانه، در عرصه‌های کشاورزی و‌جنگلی اخطار داد و کارگاه‌های غیرمجاز را نیز مورد خطاب قرار داد.

ذکریایی اعلام کرد: در همین مدت به ۱۷۵ کارگاه غیر متخلف اخطار داده شد و افرادی که غیرقانونی اقدام به حمل و قطع درختان کرده‌اند شناسایی و اعمال قانون شدند.

وی شمار گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی و آبخیزداری را ۴ هزار و ۳۵۳ مورد تماس در خصوص آتش‌سوزی، تصرف، حمل غیر مجاز اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۵۲۹ تماس واقعیت داشت که در اسرع وقت رسیدگی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران_ ساری گفت: مردم و‌ طبیعت‌دوستان در صورت هرگونه آتش‌سوزی، تخریب جنگل، قطع درختان می‌توانند به صورت شبانه روزی با سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت تماس بگیرند و همکاران پس از اطلاع در اسرع وقت حضور پیدا می‌کنند.

وی به ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره کرد و افزود: در یازده ماهه سال‌جاری در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵، ۸۲۱ پرونده تشکیل شد و در همین راستا ۲۰۹ هکتار اراضی جنگلی و مرتعی رفع تصرف شد.

سرهنگ ذکریایی با بیان اینکه ۳۲۴ مورد ساخت ‌ ساز غیر مجاز در بدو کار شناسایی شد، گفت: با تقویت گشت‌های شبانه روزی رفع تصرف منابع ملی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ بیت‌المال؛ در یازده ماهه سال جاری  حدود ۱۱۲ فقره از احکام قضایی به‌جا مانده اجرا شد و ۳۶۸ هکتار اراضی مراتع و جنگل از ید متخلفین خارج و به بیت المال بازگشت.

ذکریایی افزود: ۵۷۷ هکتار از اراضی ملی امسال از دست متخلفان رفع تصرف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز