خبرگزاری کار ایران

حماسه انتخابات در ۸۶۷ شعبه رای گیری استان یزد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۰۴۹

امام جمعه و استاندار یزد رای خود را به صندوق انداختند

فرایند رای‌گیری از ساعت ۸ جمعه ۱۱ اسفند ماه در ۸۶۷ شعبه اخذ رای برای رقابت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و سه نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، روز موعود فرا رسید و برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان یزد، ۸۶۷ شعبه تعیین شده است که ۱۸۵ شعبه به صورت سیار فعالیت دارند.

بیش از ۱۴ هزار ناظر در انتخابات شامل مجری انتخابات، نیروی خدماتی و بازرسان در سطوح مختلف برای رأی گیری در چهار حوزه انتخابیه و در ۱۲ شهرستان همکاری دارند.

امروز در حوزه اردکان ۲۲ داوطلب، تفت و میبد ۳۸ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه و مهریز ۳۶ داوطلب و یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۷۶ داوطلب با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سه داوطلب مجلس خبرگان رهبری نیز امروز برای کسب یک کرسی در این مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

با توجه به گستردگی جغرافیایی و پراکندگی تراکم جمعیتی از شرقی‌ترین و غربی‌ترین نقطه استان همچنین برودت هوایی و کاهش شدید دمای هوا، پیش بینی های لازم برای جمع آوری رای از همه نقاط استان شده و تمهیدات لازم در این زمینه نیز اندیشیده شده است.

استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است و شهروندان با همراه داشتن یکی از مدارک شناسایی شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و گواهینامه رانندگی می‌توانند رای دهند.

در نخستین ساعات آغاز فرایند رای گیری نیز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به همراه استاندار یزد آرای خود را با حضور در شعبه مسجد حظیره یزد به صندوق انداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز