خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات استان یزد:

انتخابات در تمام شعب استان آنلاین و بدون نیاز به شناسنامه است/۷ شعبه برای اقلیت‌های زرتشتی منظور شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۷۵۷

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به برگزاری انتخابات آنلاین و برخط در تمام شعب استان، گفت: داشتن شناسنامه در قانون جدید انتخابات از الزامات اخذ رای نیست و هموطنان می‎توانند با هرگونه مدرک هویتی در انتخابات مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سعید رستگاری در نشست خبری خود ضمن اشاره به آغاز فرایند انتخابات از ۱۵ مردادماه، گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان در قالب چهار حوزه انتخابیه اصلی و ۲۱ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری دارای یک حوزه انتخابیه مستقر در فرمانداری یزد است افزود: با برگزاری جلسات متعدد و مداوم، نسبت به آسیب شناسی انتخابات گذشته نیز اقدام و ایرادات احصا شده و در جهت رفع آنها نیز اقداماتی صورت گرفته است و موارد کشوری نیز به ستاد انتخابات کشور اعلام شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: امسال ۸۵۳ شعبه در استان یزد راه‌اندازی می‌شود و برای اخذ رأی شناسنامه الزام ندارد و هر مدرک هویتی که بتوان از آن کد ملی را احراز کرد برای رأی گیری مورد تأیید است.

رستگاری تصریح کرد: از تعداد کل شعب اخذ رأی استان یزد، ۶۲۶ شعبه شهری، ۲۲۷ روستایی، ۶۷۰ ثابت، ۱۷۳ شعبه سیار است و قرار است هفت شعبه در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد و تفت ویژه اقلیت‌های دینی راه‌اندازی شود.

وی عنوان کرد: بازه زمانی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوم تا نهم اسفندماه است و در مورد انتخابات شورای خبرگان رهبری نیز دو هفته قبل از انتخابات برای تبلیغات داوطلبان منظور شده است و با تبیلغات پیش از موعد و تخلفات انتخاباتی از طریق ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز