خبرگزاری کار ایران

در استان کرمانشاه؛

روستای معروف هجیج گازدار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۱۳۱

آیین بهره برداری از طرح سخت و پیچیده گازرسانی به ۷ روستای شهرستان پاوه با حضور استاندار کرمانشاه در روستای کوهستانی و زیبای هجیج و در جوار امامزاده سیّد عبیدالله (معروف به کوسه هجیج) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در سفر یک روزه‌ی خود به پاوه، سفر یک روزه‌ی خود به پاوه با طرح گازرسانی به ۷ روستا و یک واحد تولیدی صنعتی شهرستان پاوه با ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را افتتاح کرد.

صحرایی در مراسم راه اندازی این طرح، از تلاش دست اندرکاران گازرسانی به مناطق صعب العبور این شهرستان بویژه گازرسانی به روستای هجیج قدردانی کرد و گفت: به همت دانش بومی و جوانان متخصص ایرانی میتوان مشکلات کشور را از برطرف کرد.

استاندار همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو، حضور پای صندوق‌های رای مردم را عرصه‌ی قدرت نمایی نظام ودلگرمی بیشتر مسئولان برای خدمتگزاری دانست.

‍مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه در آیین بهره برداری از گازرسانی به ۷ روستای شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: به لطف و محبت خداوند ما سومین مخازن نفتی و گازی در دنیا را داریم و رتبه چهارم دنیا از لحاظ تولید و بهره برداری از این موهبت الهی داریم که این نعمت را برای آسایش ملت استفاده کنیم.

وی گفت: گازرسانی به 4 شهرستان اهل سنت انجام شده است که ۴۸۹ روستا از ساکنین این پنج شهرستان از نعمت گاز برخوردارند.

وی گفت: در دولت سیزدهم در دو شهر ریجاب و ازگله و ۵۰۲ روستا گازرسانی انجام شده است که برای۳۰۰ روستا از این تعداد روستا‌ها توانستیم خدمتگزار ساکنین اهل سنت باشیم.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد تومان نیز برای گازرسانی جذب شده است.

حسینی با اشاره به گازرسانی به شهرستان پاوه گفت: پنج شهر شهرستان پاوه هم اکنون گازدار شده اند که از ۴۵ روستای شهرستان نیز ۴۲ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: براساس مصوبات و مقررات مربوطه، روستا‌هایی که قابلیت گازرسانی دارند سه روستای بله ای، درمور و دگاسیاب در شهرستان پاوه با جمعیت زیر ۲۰ خانوار تحت پوشش گازرسانی قرار نمی‌گرفتند که با پیگیری‌های زیاد مجوز گازرسانی به این روستا‌ها از وزیر نیز اخذ شده است.

وی افزود: دو روستای شرکان و هیروی پاوه برای گازرسانی باقی مانده است، که عملیات اجرایی این روستا‌های باقی مانده تا پایان سال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس استاندار‌ها حفاری و نصب خطوط گازرسانی در امتداد تونل، ممنوع است، گفت: مسیر نودشه به هجیج به لحاظ صعب العبور بودن امکان پذیر نبود، اما تصمیم گرفتیم با همکاران پر تلاش علی رغم اینکه سرانه آن بیشتر از سرانه استان است، گاز رسانی انجام شود.

وی در پایان گفت: کوه‌های سخت و سنگی مانع از اراده ما نشد و هم اکنون شاهد روشن شدن گاز در این روستا هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز