خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت:

بازرسان طبق قانون به وظایف خود در روز انتخابات عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۰۳۳

فرماندار شهرستان شفت گفت: بازرسان باید به وظایف خود در روز انتخابات آگاه بوده و طبق دستورالعمل ابلاغی به آنان عمل کنند.

به گزارش ایلنا از شفت، مهدی نقدی ظهر یکشنبه در جلسه توجیهی و آموزشی اعضای هیأت بازرسی انتخابات شفت اظهار کرد: بازرسان انتخابات نقش قابل توجهی در تضمین امنیت انتخابات دارند و در واقع از سوی دولت و به عنوان نمایندگان مردم بر انتخابات نظارت و بازرسی می‌کنند.

فرماندار شفت بیان کرد: بازرسان مجاز به حضور در تمام مراحل انتخابات از زمان ثبت نام تا شمارش و قرائت آرا هستند و مواردی را که بر اساس قانون تخلف محسوب می‌شود، باید گزارش دهند.

وی اضافه کرد: بازرسان در روز اخذ رأی به هیچ عنوان نباید اقدام به نوشتن تعرفه و یا شرکت در فرایند رأی گیری کنند، چون این موارد تخلف محرز است و قانون گذار جرایم سنگین و بدون چشم پوشی برای آن در نظر گرفته است.

نقدی ادامه داد: اعضای هیأت‌های بازرسی انتخابات با نمایندگان فرمانداری در شعب اخذ رأی و هیئت‌های نظارت نهایت همکاری لازم را داشته باشند و درعین‌حال با دقت و جدیت به وظایف قانونی خود در تمام مراحل انتخابات عمل کنند تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۱۹ بازرس بر سلامت انتخابات شفت نظارت می‌کنند، گفت: بازرسان در تمامی شعب اخذ رأی حضور خواهند داشت و یک هیأت بازرسی متشکل از ۱۲ نفر سربازرس نیز بر روند فعالیت این بازرس‌ها در شعب اخذ رأی نظارت خواهند کرد.

نقدی گفت: هدف از اجرای این دوره آموزشی را ارتقای سطح آگاهی اعضا هیأت بازرسی انتخابات برای برگزاری انتخاباتی سالم با رعایت اصل بی طرفی و امانت داری و فراهم نمودن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو است.

فرماندار شهرستان شفت با اشاره به اینکه شهرستان آماده برگزاری انتخابات باشکوه است، گفت: بازرسان نیز باید به وظایف خود در روز انتخابات آگاه بوده و طبق دستورالعمل ابلاغی به آنان عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز