خبرگزاری کار ایران

معاون اوقاف استان:

۷۰۰ هکتار از اراضی وقفی قزوین برای ساخت مسکن الحاق به بافت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۹۹۶

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: به طور کلی تاکنون حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی وقفی استان برای ساخت مسکن الحاق به بافت شده و برای یک طرح دیگر هم مطالعات در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، حسین کارگر گفت: بهره‌برداری از دامداری ۵۰۰ راسی شهرستان قزوین، اجرای طرح‌های انرژی خورشیدی، اجرای طرح دانش بنیان در 5 هکتار از باغات انگور شهرستان بوئین زهرا و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی ساختمانی و درمانگاهی، از جمله موارد اقتصادی صورت گرفته در حوزه وقف است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین اضافه کرد: طرح تولید شهرک محتوایی که شامل نخستین شهرک سینمایی و انیمیشن در قزوین بود در حال گذراندن مراحل بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه قزوین در حوزه نهضت ملی مسکن ورود جدی داشته و فعالیت‌های مهمی را در دست انجام دارد، تاکید کرد: ۲۵۰ هکتار از اراضی روستای رشتقون و ۴۵۰ هکتار نیز از اراضی روستای نجم آباد اوقافی هستند که الحاق به بافت شده‌اند.

کارگر یادآور شد: براساس توافقات به عمل آمده، درصدی از اراضی یاد شده در روستای رشتقون برای اهالی آن روستا در نظر گرفته شده و جلساتی نیز در این رابطه با اعضای شورا و نمایندگان روستا به انجام رسیده در حالی که مردم معتقدند که باید درصد بیشتری از این اراضی به آنان اختصاص پیدا کند که به زودی این مساله نیز حل و فصل خواهد شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان بیان کرد: یک طرح دیگر الحاق به بافت در شمال غرب قزوین با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز مشخص شده و قرارداد مشاوره جهت مطالعات توسط اداره این اداره کل منعقد شد و مراحل مطالعاتی آن نیز در حال انجام است.

به گفته کارگر، بیش از ۷۰۰ عنوان نیت وقفی در استان وجود دارد و سالانه ۱۰ تا ۱۵ وقف در استان به ثبت می‌رسد و با مشاوره‌هایی که از سوی اوقاف صورت می‌گیرد، واقفان براساس نیاز‌های روز به حوزه‌های فناوری و دانش بنیان سوق داده می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز