خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

نیازمند همت مشترک دولت و بخش خصوصی برای حفظ ثبات اقتصادی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۰۵۲

وزیر اقتصاد از فعالان بخش خصوص خواست تا با عزم مشترک با دولت برای حفظ ثبات اقتصادی تاکید کرد: در مقاطعی که نوساناتی در بازار ارز و سرمایه ایجاد می‌شود هم باید دولت تولید کننده و صادر کننده را از نوسانات مصون نگه دارد و هم بخش خصوصی لازم است در ساز و کار قیمت گذاری به نحوی به مهار این نوسانات و حفظ ثبات اقتصادی کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان سفر به استان هرمزگان با حضور در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در هرمزگان با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از اتاق بازرگانی برای برگزاری این نشست تشکر کرد و گفت: ما و شما در دو سال گذشته در مسیری قرار گرفتیم که می‌خواهیم فرهنگ سازمانی گذشته دستگاه‌ها که در دولت نفتی اعتنای ویژه‌ای به تولید کننده و صادر کننده نمی‌شد را تغییر دهیم و خلاف این جهت حرکت کنیم.

وی با اشاره به مصادیق عملی این رویکرد در دولت سیزدهم اشاره و برای نمونه ازرفع انحصار از مجوز صیادی نام برد و افزود: کشور اگر بخواهد از اقتصاد متکی به نفت عبور کند و بر شانه‌های تولید کنندگان و صادر کنندگان، شرکت‌های دانش بنیان و ارزش آفرین اداره شود؛ این مسیر بسیار دشواری است که باید خلاف عادت سازمان‌ها که در طول روزگارانی رسوخ کرده حرکت کرد.

خاندوزی اظهار امیدواری کرد که در نتیجه این رویکرد دولت سیزدهم آرام آرام فضا به سمت حمایت از تولید کننده و صادر کننده تغییر کند وبا اشاره به کاهش بخشنامه‌های گمرکی برای پیش بینی پذیر کردن اقتصاد گفت: امسال علی رغم همه دشواری‌ها سعی کردیم به این اصل پایبند باشیم چرا که معتقدیم در زمینه هیچ مصلحتی بالاتر از پیش بینی پذیر کردن اقتصاد برای تولید کننده و به ویژه صادر کننده که بازار صادرات را به سختی توانسته حفظ کند وجود ندارد.

وزیر اقتصاد یادآور شد: در ۱۰ ماهه امسال بخشنامه‌های گمرکی به نصف کاهش یافت و امیدواریم در سال آینده این رویکرد با شدت بیشتری تداوم پیدا کند تا آرام آرام فرهنگ سازمانی که مبتنی بر صدور بخشنامه‌های خلق الساعه بوده است، تغییر کند.خاندوزی به فعالان اقتصادی اطمینان داد که اگر برخوردی نامناسب از سوی زیر مجموعه‌های وزارت اقتصاد با تولید کننده یا صادر کننده و مودیان صورت گیرد به نحوی برخورد خواهد شد که چنین اتفاقاتی تکرار شونده نباشد.

وزیر اقتصاد خطاب به فعالان اقتصادی بخش خصوصی تاکید کرد: از شما بزرگواران درخواست می‌کنم تا کمک کنید به ثبات اقتصادی بازگردیم؛ نوساناتی در بازار سرمایه و بازار ارز ایجاد می‌شود، اما اگر دولت و بخش خصوصی اراده مشترک خود را مهار آن قرار دهند؛ تا حد ممکن دولت تولید کننده و صادر کننده را از این نوسانات مصون نگه دارد و از سوی دیگر بخش خصوصی نیز با ساز و کار قیمت گذاری و جلوگیری از تورم به دولت کمک کند تا بعد از چندین سال که در دام تورم‌های بالا گرفتار بوده‌ایم بتوان از این وضعیت عبور کرد و بتوان در آستانه ماه مبارک و شب عید این ثبات اقتصادی را حفظ کنیم.

وی از بخش خصوصی خواست تا مطالبات خود را در این زمینه از دولت مطرح کنند و اطمینان داد که دولت کمک خواهد کرد تا بتواند ثبات نسبی را حفظ کنیم.

بر اساس این گزارش در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان که به ریاست وزیر اقتصاد در جریان دومین سفر استانی رییس‌جمهور و هیات دولت به هرمزگان برگزار شد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان مردم بندرعباس و جزیره قشم در مجلس شورای اسلامی، رؤسای کل گمرک و جمع آوری و فروش اموال تملیکی و مدیران اقتصادی استان و فعالان بخش خصوصی این استان برگزار شد، حضور یافتند.

در این نشست نمایندگان بخش خصوصی در حوزه های مختلف اقتصادی هرمزگان مشکلات پیش روی کسب و‌کار های خود را در حضور وزیر اقتصاد مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز