خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

صنایع به سمت تولید دانش بنیان حرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۲۱۶

استاندار همدان گفت: دانشگاه‌های استان دستاوردهای خوبی در راستای عملیاتی کردن علم و دانش دارند و صنایع بزرگ باید با بهره گیری از این ظرفیت به سمت تولید دانش بنیان حرکت کنند.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست اعضای ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان همدان افزود: دانشگاه‌ها در کنار انجام وظایف ذاتی خود، علم و دانش را به مرحله اجرایی رسانده اند و در بخش اقدام و عمل دانش را به محصول تبدیل کرده‌اند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه حوزه نوآوری و فناوری در طول ۲ سال گذشته، اظهار کرد: تلاش جهادی دانشگاه‌های استان برای افزایش بهره‌وری بسیار ارزشمند و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه ارتقا سهم اقتصاد دانش بنیان از سهم ملی و استانی قابل توجه است، خاطرنشان کرد: ماموریت محور کردن دانشگاه های استان در برنامه چهار ساله تدوین شده است و باید آن را با برنامه هفتم توسعه هماهنگ سازی کنیم.

وی ادامه داد: در استان همدان برای کمبودها و مشکلات مختلف باید به سمت تولید دانش بنیان برویم و برای حل بحران آب باید به سمت محصولات کم آب بر و افزایش بهره وری حرکت کنیم.

استاندار همدان تاکید کرد: در جلسات ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان هر یک از سازمان‌ها و دستگاه‌ها اقدامات خود در بخش بهره وری را گزارش می دهد.

وی تاکید کرد: در بخش کشاورزی برای جبران کمبود آب و در راستای صرفه جویی، حرکت به سمت فعالیت‌های گلخانه ای و اصلاح بذر و نهال در دستور کار قرار دارد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه برداشت گندم در استان همدان به ۱۱ تا ۱۳ تن در هکتار افزایش یافته است، افزود: در سفری که به ازبکستان داشتیم، مسوولان آن کشور، پس از مشاهده موفقیت های ما در بخش کشاورزی، اشتیاق پیدا کردند با پردیس جهاد کشاورزی استان همدان ارتباط برقرار کنند.

وی تصریح کرد: موضوع زنجیره ارزش و افزایش بهره‌وری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و ارتباط بین پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان می تواند اثر شگفت آوری داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز