خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر قزوین:

کارنامه شهرداری قزوین در مدیریت تفکیک زباله از مبدا بسیار ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۰۳۵

عضو شورای شهر قزوین با انتقاد از نحوه تفکیک زباله از مبدا گفت: کارنامه شهرداری در بخش مدیریت تفکیک زباله از مبدا بسیار ضعیف است و هنوز در این مسیر راهکارهای مناسب برای کاهش زباله و افزایش میزان بازیافت ارایه نشده است.

به گزارش ایلنا، فاطمه اشدری گفت: درحوزه تفکیک زباله از مبدا نیازمند فرهنگ‌سازی و کار اطلاع رسانی و اقدام جدی مدیریت شهری هستیم .

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: ضرورت دارد علاوه بر سازمان مدیریت پسماند، سازمان فرهنگی نیز برنامه‌ها و راهکارهای خود را ارایه کند و برنامه منسجمی در این حوزه داشته باشد که متاسفانه تا کنون هیچ یک اقدام موثری نداشته‌اند و حتی از اقدامات و مشارکت تشکل‌های مرتبط و زیست محیطی نتوانسته‌اند به نفع شهر و شهروندان بهره ببرند.

اشدری تاکید کرد: اگر به طور سامانه‌ای برای شهروندان امر تکفیک زباله از مبدا انجام شود و در ازای تحویل مواد بازیافتی در عوارض خدمات بهای پسماند سالیانه لحاظ شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌های ناشی از زباله‌گردها حل خواهد شد و همچنین شهروندان هم نیاز نیست که هزینه پسماند پرداخت کنند.

وی ادامه داد: سالیان زیادی است که بسیاری از شهروندان در آپارتمان‌های کوچک خود در مجتمع‌های مسکونی در تفکیک زباله از مبدا مشارکت دارند ولی بخش خصوصی که اغلب در قالب رانت از امکانات مدیریت شهری و مشارکت مردم استفاده می‌کند و از سود طلای کثیف (تفکیک زباله از مبدا) منفعت می‌برد بدون اینکه ذره‌ای از زحمات شهروندان را در بحث تقدیر و تشکر حداقل در قالب پرداخت هزینه خدمات پسماند به شهرداری مورد توجه قرار دهد.

این عضو شورای شهر قزوین افزود: این افراد حتی از امکانات شهرداری هم استفاده می‌کنند ولی ریالی بابت این امکانات به مدیریت شهری هزینه پرداخت نمی‌کنند چه رسد به اینکه شهرداری را در سود حاصله سهیم بدانند؛ در واقع ظاهرا مردم و مدیریت شهری در منافع سودجویان تفکیک زباله از مبدا سهمی ندارند.

وی ادامه داد: مضاف بر اینکه از قشر مهمی از جامعه به عنوان کودکان کار هم بهره‌کشی می‌شود و سلامت آنان هم به خطر می‌افتد، همانطورکه بارها شاهد آن هستیم که این کودکان تا کمر داخل مخازن زباله خم شده و حتی کودکان کوچکتر را به داخل مخزن هدایت می‌کنند که در لابه لای زباله‌های آلوده و غیربهداشتی مواد قابل تفکیک را جدا سازی و جمع آوری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز